tomashr píše:No zas tak "monotóně" to neubývá - na pohled to vypadá, že máš tam za hranou světlejší linku a pak tmavší....
Jo, vypadá, moje oči tam takovou světlou linku vidí taky, ale ve skutečnosti tam není. Tady je kus hrany z Tebou zaslaného obrázku, ale zvětšené ještě 4× :
tomashr píše:je celkem jasně vidět, z čeho to vznikne už před najetím těch problémových úprav
No, právě kvůli problémům, které mi Clarity v LR dělá (nejsou to jen ty čáry, ale také halo a „temné halo“), leccos čb edituji v Silver Efex Pro (jakožto pluginu do LR, po vynulování jeho základního nastavení vč. Contrastu a Clarity). Tam tyhlety problémy tolik nemám, totiž s halem trochu a s těmi zdvojenými svislými a vodorovnými hranami
vůbec ne. Přitom užité úpravy v Silver Efex obecně mají povahu právě zvýšení lokálního kontrastu. Tady jsem si na to v rychlosti vzal nějaký recept, s nímž jsem kdysi editoval cosi jiného (takže bych se předem omluvil z případné debaty o vhodnosti nastavení):
Pro úplnost ještě TIFF jedna k jedné, alespoň výřez z kritické části (jinak by to bylo velké jak blázen):
https://www.formica.cz/photo/DSC52715-Edit.tifHrany kříže pokládám za správně ostré (a bez jakýchkoliv artefaktů). Jiná věc pochopitelně jsou hrany těch komínků v pozadí, mimo HO. Tam ten lokální kontrast (nebo snad skládání dvou úprav přes sebe uvnitř Silver Efex) vede k něčemu, co vypadá jako zdvojené hrany, ale to je cena, kterou asi nezbývá než zaplatit.
tomashr píše:zkusil bych pro srovnání nějaký úplně jiný sw (...) tak bych to prostě bral jako fakt a přešel jinam
No, tohle je problém, který by myslím zasluhoval samostatné vlákno. LR jsem si pořídil v okamžiku, kdy do něj přidali vyrovnávání svislic. V době, kdy jsem narazil na ty potíže s hranami kontrastních objektů, konkurenční SW toto ještě neuměl, alespoň ten prakticky použitelný ne.
Výhody LR (krom kvalit samotného programu, v lecčems diskutabilních) bych s ohledem na jeho rozšířenost viděl
• v šanci, že časem proces zlepší, takže kdysi mnou pracně vytvořené editace bude schopen spočítat lépe;
• v lepší šanci, že jednoho dne nějaký konkurent přijde s co možná plnohodnotnou migrací úprav z LR do svého SW (zatím, co jsem zkoušel, už nepamatuji, jestli v DxO nebo C1, to bylo spíše takové symbolické).
Nejde mi o to, abych nějaké fotografie v dohledné době publikoval; jak se SW chová v detailech dnes, je pro mne méně důležité než vyhlídka, jak se bude chovat časem.
-- 20. 11. 2022 19:36 --Dolgor píše:Clarity +40 mi nepřipadá jako standardní ani žádoucí způsob úpravy, v kombinaci s Contrast +40 je to šílenství
Což o to, takhle jsem LR tehdy nastavil jen pro vygenerování toho testovacího obrázku, který měl zdvojené hrany ukázat co nejzřetelněji. Jinak ale je třeba mít na paměti, že kombinace Highlight = -100, Shadows = 60 jde proti kontrastu a je tedy sama o sobě důvodem jej zvýšit.
Jinak ale zvýšit Clarity, když je motiv špatně osvětlený a cílem je dobrá čitelnost struktur a textur, ne nutně přirozený vzhled, mi nepřipadá zas tak běsné. Kolik byste mysleli, že je Clarity tady?