BigglesO27 píše:To bezpochyby - třeba dement by se místo pohybu sítí mohl leda cukat pod sítí...Tak na to mysli, až budeš zase psát sra.čky a šířit nesmysly. Svoboda (i ta projevu) jde ruku v ruce se zodpovědností. A zjevně jsem se trefil - jak překladem, tak diagnózou (což pochopitelně nemáš šanci/schopnost pochopit). Už jen proto, že opět chybí v tvém příspěvku jakákoli relevantní FAKTA.
Tak jo, jdeme jsi porovnat tvé (sorry,použijem tvoj slovník) "sra.čky a nesmysly" s faktami po niekoľkých mesiacoch:
BigglesO27 píše:Postupy nejsou nebo žádné neznáš? V prvním případě se fatalně mýlíš, v druhém netuším, proč máš k tomu (nehodám) touhu se vůbec vyjadřovat.
Jaké jsou postupy pro piloty?
A znovu opakuju, že postupy pro ztrátu automatického trimmu stabilizátoru JSOU
tak ako som napísal "postupy žádné" alebo lepšie s "žádným" účinkom:
Stabilizace MCAS se měla aktivovat jen ve velmi vzácných případech, kdy letoun nepatřičně stoupal. Boeing se tedy dohodl s úřady, že systém nemusí uvádět v manuálu pro piloty
Podle listu se posádka etiopského stroje řídila postupem, který doporučil po pádu jiného stroje 737 MAX-8 v říjnu v Indonésii výrobce a schválil ho americký úřad pro letectví FAA. Ve chvíli, kdy systém MCAS, jehož úlohou je zabránit přílišnému zvednutí nosu, které by mohlo vést ke ztrátě vztlaku, nasměroval letadlo k zemi, posádka ho odpojila. Přesto se jim nepodařilo zabránit katastrofě.
BigglesO27 píše:Znáš průběh obou katastrof (myslím výsledky vyšetřování, nikoli výkřiky z "Blesku")?
áno, sú známe od 25. října 2019:
Devět chyb, které vedly k pádu letu Lion Air 610. Podle závěrů vyšetřovatelů KNKT přispěly k havárii tyto faktory a skutečnosti:
Při návrhu a certifikaci Boeingu 737 MAX se vycházelo z předpokladů o reakci posádky, které se ukázaly nesprávné
Na základě nesprávných předpokladů a neúplných informací bylo schváleno, aby systém MCAS závisel jen na jednom AoA senzoru
Systém MCAS závisel pouze na jednom senzoru, což jej činilo náchylným k chybám
Informace o systému MCAS nebyly v manuálu ani v informacích pro piloty, což ztížilo reakci pilotů na splašený MCAS
Upozornění na nesouhlasná data ze senzorů (AOA DISAGREE) nebylo správně zprovozněno, a tak se toto varování neobjevilo
Senzor AoA, který byl do letadla nainstalován, byl špatně kalibrovaný, a kontrola tuto chybu neodhalila
Vyšetřovatelé nemohli ověřit správnou instalaci senzoru (chybí záznamy). Během instalace nedošlo k odhalení chyby.
Neúplné záznamy v přehledu oprav vedly k tomu, že posádka se nemohla poučit z problémů, které se vyskytly během předchozího letu letadla
Velké množství varování se pilotům zobrazilo naráz a nebylo možné je efektivně zvládnout. Bylo to způsobeno obtížností situace i chybami, kterých se piloti dopustili při komunikaci a vyhledávání v manuálu. Tyto chyby se už předtím objevily při výcviku.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... anicni_kha
BigglesO27 píše: Data bere (momentálně) vždy z jednoho AOA (to není z jednoho, ale z jednoho pro každý let) - jaký to má vliv?
Katastrofický, to Boeing vedel dávno pred nehodami a takto vlastne ako som napísal vedome zabil viac ako 300 ľudí, viď články:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/o- ... agresivne/
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... x-40298513
BigglesO27 píše: Problém je jednak v nedostatečný vycvičenosti
Co bezpochyby podcenili je výcvik zaměřený konkrétně na MCAS, zvláště pro méně celkově procvičené
Já bych spíš žaloval etiopce a Lion za to že škudlili na žárovce (viz i tebou postovanej článek) a mizerně vycvičili svoje piloty.
Zcela chybný závěr moudro, jak je patrné z výše uvedeného a taky co zjistili i mezinárodní vyšetřovatelé:
firma Boeing předpokládala, že piloti budou reagovat během několika sekund na chybně aktivovaný systém MCAS
piloti přitom nevěděli o MCAS a v manuálu o něm nic nebylo
úřad FAA delegoval velkou část certifikace na firmu Boeing
Boeing změnil parametry systému MCAS, aniž by to dal vědět pilotům nebo FAA
Boeing neměl varování o rozcházejících se informacích ze senzorů ve všech letadlech
Boeing napojil systém MCAS jen na jeden senzor
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... anicni_kha
Biggles, tak ako je to s tými tvojimi sr.ačkami? Dokážeš sa z nich vykrútiť? Až nie, tak všetky tie tvoje nadávky, vulgarizmy, urážky automaticky pristanú na tebe.
Na záver:
BigglesO27 píše: Jo a rád bych aspoň jeden přísně tajnej systémv dopravním letadle, kterej se nenajde efektivní dokumentaci
For those who do not yet realize this, in the late 1990’s the U.S. had remote hijacking equipment installed in all civilian airliners, supposedly as an anti-hijacking measure.
Bye moudro