Bob - to nějak pleteš, žádný Panasonic 24-200 neeexistuje. Oni mají 28-200, zřejmě nejmenší pro FF, viz třeba
https://www.thephoblographer.com/2024/1 ... n-the-way/ .
Kvalitou není špatný, ale ani dokonalý, spíš mi ale vadí relativně nezajímavý obraz. Tady si fakt myslím, že S5II s 28-200 nepřinese proti Olympusu s 12-100/4pro vůbec nic, hlavně na delších ohniscích. Na 28mm je přeci jen reálná světelnost lepší (stejné F4 jako u OM, ale tam jde crop), při 200mm je ale F7.1, což už je prakticky stejné jako u toho OM i po vynásobení.
Já bych tohle sklo jako univerzál snad i doporučil někomu, kdo má jen FF Panasonic, je to fakt malé, lehké a výsledky nejsou zlé, viz ten odkázaný test. Jenže když ti vedle toho leží OM-5 s 12-100/4pro, tak to trochu začne postrádat smysl
Zrovna včera jsem měl Lumix 28-200 venku na krátké procházce (jak jsem psal, že v klidu testuji všechny možné kombinace) a opět se mi to výše uvedené potvrdilo. Není to vyloženě špatné, ale prostě bych od fullframe sestavy chtěl trochu více. Abych jen nekritizoval, tak dobrá je ostřicí vzdálenost na 28mm, tam je už v makrooblasti 1:2 a různé kytky atd vychází celkem hezky.
EDIT - co je ale zajímavé u Panasonicu je kombinace 28-200 s 14-28 - viz
https://www.thephoblographer.com/2024/1 ... nion-lens/Lumix 14-28 je naopak velmi dobré sklo (taky mám), na víc širokoúhlou krajinu fakt dobré a tady se mi obraz naopak líbí, nemám žádné námitky, snese i vyšší nároky. Pokud někdo chce fakt maximální rozsah a moc neřeší světelnost, tak je dvojice Panasonicu 14-28 a 28-200 hodně zajímavá a přitom velikostí a hmotností snesitelná.