landov píše:Ale tu nejde o skazeny film...to sa mi stalo mozno raz-dvakrat pri uplnych zaciatkoch, potom uz nikdy. Mne sa jednalo o to, ze je s tym "kopa" (zbytocnej) prace, aj v pripade, ked si to davas vyvolavat externe.
BTW, keby v dobe kinofilmu mali na vyber aj inu alternativu (digital)...kolko ludi by sa venovalo kinofilmu ?...odpoved je asi vopred jasna !
Problém je, že přesně touto logikou dojdeš k tomu, že vlastně děláš naprostou pitomost, když fotíš "pořádným foťákem" a ne mobilem... Jasně, v pár oborech se to logicky zdůvodnit dá, ale v řadě jiných popravdě už moc ne. Třeba zrovna to, že nosíš S9 se zoomem celkem malého rozsahu už budeš objektivně zdůvodňovat docela složitě.
Nakonec skončíš u (za mne mimochodem velmi podstatných) argumentů o pocitech z focení, zábavy při tvorbě a tak... Naprosto souhlasím, jenže přesně stejné argumenty vysvětlují i to, proč se někdo pořád "trápí" s filmem, nebo třeba alespoň "vyhazuje peníze" za instantní materiály typu Polaroidu a Instaxu.
A pak je tu ta druhá věc z hlediska, kterou zmiňuji, totiž možnost více zdůraznit minimální manipulaci či dokonce (třeba u Polaroidu s hrátkami s transferem emulze) vytvořit vyloženě "jediný originál". Prostě je výrazně zdůrazněn proces tvorby a řekněme řemesla. Pokud ti toto nic neříká, tak je mi líto, vysvětlit více to neumím

Analog nikdy nenahradí digitál ve valné většině oborů (vynecháme-li teorie apokalypsy), to je jasné snad všem. Tvrdím pouze (a nejsem v tom nijak originální, najdeš to vyargumentované lépe od daleko významnějších autorů), že je velmi pravděpodobné, že se klasický proces nejen zachová, ale spíše jeho pozice poněkud posíli, to je celé
