Chlapci (a děvčata ...), ono je to ve skutečnosti úplně jedno, která fotka je čím, protože to jenom mělo ilustrovat to, že při správné kompozici se ty rozdíly mezi pevným, světelným sklem a zoomem prostě stírají. Oboje jsou fakt v kvapíku cvaky z ruky ze zahrady. Pro pemara - není to dinosaurus, to by tě syn neměl rád, je to velbloud dovezený z Maroka
No a rozklíčování: vpravo Fuji 56/1,2, vlevo Sigma 70-200/2,8
. Co z toho vyplývá pro mě? Že bez značného odstupu a tím pádem možnosti vyzoomovat třeba na těch 200mm světelná skla význam mají a nahradit nejdou, protože při stejném ohnisku ten rozdíl vidět prostě bude. Při dostatku prostoru je rozdíl natolik minimální, že ho nepoznáte ani vy tady
. Resp. poznáte, ale jen na základě přímého srovnání dvou fotek, kde se, doslova, chytáte každého stébla trávy
. No a závěr, ať si udělá už každý sám, jestli tahat nebo netahat sebou
-- 1. 8. 2024 11:59 --landov píše:houghs píše:K těm ukázkám fotek s pevným sklem. To co tu ukazujete, není cestovatelské foto, to je výletní a street foto. Já si také beru na víkendový výlet pevná skla - 16 a 35 (APS-C). A zatím jsem neviděl ze vzdálených končin ani tady žádnou fotku s pevným sklem a ani si nevzpomínám že bych někoho takového na cestách potkal. Zoom ve 100% případů. A znovu připomínám, nepočítám nějaké víkendové pobyty ve Vídni nebo na Šumavě.
Za mna 100% suhlas.
Staci sa pozriet na fotky od napr. M.Iversena, M.Denney alebo T.Heatona. Vsetko su to za mna pani fotografi a vsetci fotia zoom sklami...
Napr. Iversen casto pouziva Tamron 28-200 a tie fotky su uzasne !
Osobne si neviem predstavit cestovat napr. po Faerskych ostrovoch so sadou pevnych skiel a tam ich menit podla potreby...bud by to odniesol fotak, sklo, alebo snimac...alebo vsetko naraz
Tady si troufnu malinko oponovat. Letos na jaře, kdy jsem byl v Maroku, tak jsem sebou měl dvě skla na Z5 - 24-200 a 28/2,8 s tím, že primárním sklem byla ta 28 a jen, když nebylo zbytí, tak jsem přehodil na 24-200. A světe div se, 80% fotek mám tou 28kou
. Ale z velké části to bylo dáno tím, že jsem tam jel druhý rok po sobě s poměrně jasným cílem co a jak chci fotit. Rok předtím jsem tam byl s tou 24-200 a pevnou 50/1,4 a tu jsem naopak nasadil 2x, večer u ohně.
Ale zrovna Maroko je země, kde si časté přehazování skel vůbec neumím představit - prach a písek prostě vždy a všude.