Tak ona to klasika je - "půlený" kinofilm se používal už "pradávno"

Myslím i pro focení, u kinematografie to byla úplná samozřejmost (Super35)... Třeba "půlený" Olympus Pen patří mezi "nejkultovnější" přístroje fotohistorie

Přijde mi, že to zmizelo hlavně proto, že v době rozmachu focení na kinofilm byly filmy natolik levné, že to moc nestálo za námahu, náročným zase vadila menší kvalita (u filmu to je ve vztahu k ploše opravdu zcela přímočaré, tam to není zdaleka tak zamotané jako u digi).
Je ale otázka, zda dnešní realita není docela argument pro tohle - když se podíváš a zjistíš, že nejlevnější barevný negativ (36sn) stojí přes 300 (a řada je spíš k 400), vyvolání C-41 dejme tomu 130 a najednou jsi za jeden film běžně mezi 450-550 korun, tak není úplně bez zajímavosti, zda tě každý "cvak" vyjde na 7 nebo 14 korun... Kvalita přitom není dnes moc tématem, na film se fotí převážně jako experiment a retro, kdy je často jistá míra nekvality, zrna, atd. spíš vyžadovaná...
Trochu jsem se na Pentax 17 koukal detailněji a víc do hloubky a popravdě jsem došel k závěru, že se mi vysloveně líbí a přijde mi to fakt vydařené. Záchvatu GAS odolám snadno, ale jen "díky" tomu, že v poslední době fakt nemám na "analog" vůbec čas, takže mi moje Olympusy OM i další hračky jen leží, další analog mi nedává smysl. Nebýt tohoto omezení bych si to ale fakt snad zašel koupit, u Škody ještě jeden mají
