Ten první odstavec mohu jen podepsat. Nejsem na WL/bird specializovaný úplně, nicméně zkušeností mám dovolím si říct hodně a tak u většiny fotek umím reálně posoudit, co jak vzniklo. A holou pravdou je, že je to nakonec hlavně o čase a vynaloženém úsilí, představy, jak jsou primární peníze a atraktivní lokace jsou velmi naivní. Ano, se slušnou výbavou třeba v Kostarice získá celkem snadno "pěkné fotky" každý. Ale dostat se k něčemu vybočujícímu z řady je náročností úplně jinde, to už je o spoustě úsilí, nápadů atd. A třeba i jen o takové "maličkosti" jako ochotě sedět v atraktivní lokalitě několik hodin u jednoho námětu a ignorovat další věci kolem sebe...
Ono stačí zkusit si na pohled triviální focení v zoo (o tom vím opravdu hodně, tak před 10ti lety jsem se do toho ponořil velmi hluboko). Na pohled snadné, zvířata na jasně daném místě atd., stačí na dnešní dobu běžná technika (v tomto případě i opravdu levná) atd. Jenže pokud to má trochu vypadat, tak se najednou z běžné návštěvy zoo stane celodenní akce, kdy člověk trčí u jediného výběhu i několik hodin a najednou to už tak snadné není... Zvířata a ptáci jsou zkrátka jak píše pemar vždy nepředvídatelní a člověk si to musí odpracovat, většina zájemců odpadne právě na tomto. Zase ale z druhé strany pokud na to má člověk mentalitu, tak to může být docela příjemná náplň času a dobré "vyčištění hlavy" a navíc když už něco vyjde, tak je to pocit velmi příjemný
-- 21. 3. 2023 07:07 --Davidof píše:Jo a je to zajímavé, zrovna dneska vydal jeden wildlife fotograf video k tomu tématu levného gearu a wildlife. Prosím, vy rozhodnutí to berte s nadhledem, ale třeba to někoho inspiruje
https://youtu.be/SPeNsqhzGWQ
No já si u tohohle videa připadám fakt starý - tady se ukazuje podobná technika jako "výzva", pro mne je to v podstatě to, s čím mám nafoceny tisíce fotek v době, kdy to bylo špičkou... V reálu s EOS 40D a třeba 400/5,6L lze tento obor fotit i dnes na docela slušné úrovni. Legrace byla spíš s EOS 10D a Tokinou 80-200/2,8 - u 10D absolutně nestíhal buffer, ač byla sekvence snad jen 3fps, tak se utloukl triviálně, zmíněná Tokina sice byla perfektně kreslící, ale AF u ní naprosto nestíhal, tak se letovky spíš ostřily ručně - tam se ukázaly dovednosti
Tedy ještě větší výzva to bylo na film, ale to bych teď nechal stranou a zůstal "jen" u počátků DSLR...