fotofanda píše:Zdravím,
při zvažování nákupu nové fotoaparátu si myslím, že mám již docela starý fotáǩ je to Sony A77 z datem uvedení do prodeje v roce 2011. Je to můj hlavní foťak. Mám i starší, ale ty už nepoužívám nebo je mají děti.
Dovolím si se zeptat:
Proč starý, co čekáš od nového foťáku?
Máš slušné objektivy, stativ, fotíš do RAWu a zvládáš dobře post proces v PC?
Zvlášť, když Sony A77 je (kromě šumu možná) na obrazové úrovni nejnovějších APS-C těl Canon? Věř tomu, nebo ne ale nový foťák nebude fotil líp, než ten co máš. Krom přechodu na FF. Ale pokud chces lepší fotky, musíš se víc snažit ty sám. Ty jsi ten nejdůležitější díl skládačky, kde na konci je dobrá fotka.
Já fotím na Canon EOS 70D a několik jejich objektivů a Panasonic GX800 + 12-32/3,5-5,6.
Pokud to vše prodám a pořídím Full frame s adekvátnímy, nebo lepšímy skly, doplatek bude min. 40000kč a výsledek o moc lepší nebude. Už mi to totiž došlo. Já to brzdím nejvíc.
A uvedu proč. Třeba to bude zajímat i někoho dalšího.
Zaměřoval jsem se převážně na krajinu a přírodu. Tam nebyl problém. S narozením potomka se změnily priority a fotím hlavně rodinné fotografie, dokument a portrét. (no, fotím, dělám že fotím
). Přes rok se s tím poctivě peru a nadávám na techniku. Fotky k 1.roku jsem raději svěřil do rukou profesionála v ateliéru. Když jsem viděl, s čím fotí, nechtěl jsem věřit svým očím. Zblbnutý z internetových diskuzí a ovlivněn názory "neviditelných odborníků" že jedině FF a pevná světelná skla, žádný blesk, vybavení ateliéru za 100k a .....V ateliéru byly Canony EOS 50D a 60D s objektivy Canon EF-S 17-85/4-5,6 USM IS a Canon EF 70-300/4-5,6 USM IS. K tomu systémový blesk s deštníkem dálkově odpalovaný a několik světel s pílotním světlem. Vše různě kombinované. Tedy kromě světel mám techniku o dost lepší, říkal jsem si. To jsem na to zvědavej. Jak jsem se ale mýlil. Focení i výsledné fotky dopadly naprosto perfektně, k tomu se asi nepřibližuju.
A v ten moment jsem si uvědomil, že fotka je o světlě a kompozici a v případě focení lidí o komunikaci. Je jedno, jaké to světlo je, jestli přirozené, nebo umělé, hlavně musí být hezké. A o kompozici platí to samé.
Takže můj závěr je: pokud chci hezké fotky, musím umět komponovat, improvizovat, vidět, nebo udělat dobré světlo a komunikovat. Až pak někde je technika. Takže nevyhazovat prachy za techniku, pokud mě nelimituje. A se učit, se učit, se učit.