od FotoABC 16. 4. 2013 17:47
Gamut: cituješ pravdu, se kterou ani jedna ze stran sporu nemá vůbec žádný problém, obě strany s tím souhlasí. Ovšem tato tvrzení neodporují ani jedné ze stran sporu, takže nemohou mít vůbec žádný vliv na spor.
-- 16. 4. 2013 18:03 --
Luňák: laskavě nemíchej dohromady různé věci. To je totéž jako kdybys říkal, že kdo si kupuje fotoaparát v dubnu, nezáleží mu na počasí.
Přesně jak jsem řekl už jednou:
1. Pokud chci dělat - fotografický terminus technicus - "portrét v prostředí", kdy chci z nějakého důvodu ukázat vztah fotografované osoby k objektům v okolí, použiji spíše kratší ohniskové vzdálenosti, abych získal širší zorný úhel a vešlo se mně tam více objektů. Fotografovaná osoba je pak dokreslována dalšími přítomnými objekty a zdůrazněná perspektiva fotografování z větší blízkosti navodí v divákovi dojem vstupování do děje, přítomnosti pozorovatele v záběru. Relativní nevýhodou bývá to, že zorným úhlem širším, než je náš zrak, vidíme perspektivu obličeje a vůbec částí těla výraznější, než jsme zvyklí, což zvláště u žen není lichotivý pohled. Jindy zvětšení nosu chlapovi může naopak znamenat záměr fotografa.
2. Pokud chci dělat portrét samotný, nestojím o to, aby divákovu pozornost strhával jiný objekt na pozadí. Může to být umocněno i tím, že se ty objekty na pozadí prostě k vyznění portrétu nehodí, jindy může být intenzivní krémový bokeh vhodných barev záměrně estetickým doplňkem portrétu a čím méně je čitelný, tím lépe. Pak si třeba v přírodě vyrábíme něco jako ateliérové batikované fotopozadí. Výroba k naprosté nečitelnosti rozostřeného pozadí je estetickým počinem samo o sobě a současně ona nečitelnost pozadí nutí diváka k soustředění na fotografovanou osobu a zjednodušení fotografie, přičemž jednoduchost je jeden z nejmocnějších uměleckých námětů. Navíc dámám zmenšuje nos, bradu, ramena, nadočnicové obloiuky atd, což je většinou taktéž chtěné.
Naposledy upravil
FotoABC dne 16. 4. 2013 18:05, celkově upraveno 1