Hloubka ostrosti a perspektiva

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2013 22:04

Takze tobe je uplne jedno, jak bude fotka vlastne vypadat, cili odpoved b).
Jsem tedy naivni, kdyz povazuji za samozrejme, ze fotograf vi, co a jak na fotce chce mit zobrazene? Myslim, ze nejsem. Myslim, ze Fotograf to vi, Fotograf se nebude ptat, proc ma udelat dva kroky tam ci zpet.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 16. 4. 2013 22:14

Je to tu znacne neprehledne. Chapu to dobre, ze jediny spor je o tom, zdali pri porovnavani ma byt totozny motiv, tedy se foti stejny zaber a proto se musi jit bliz nebo dal?
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 16. 4. 2013 22:20

Chapes to dobre.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 16. 4. 2013 22:36

mně teda ten spor přijde daleko širší, to s tou perspektivou je až jeho poslední nuance - zatím
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 17. 4. 2013 06:59

Petr Luňák píše:takze me DOF ovlivnuji pouze dve veliciny a sice clona a velikost zaznamoveho media.

velikost zaznamoveho media = fyzicke ohnisko objektivu (to s tym priamo suvisi)

vzdialenost na ktoru sa ostri , od urciteho bodu silne ovplyvni DOF .. staci popozerat tabulky

a mame z toho vysledok DOF = clona/ohnisko/ostriaca vzdialenost ..stale platny vztah, ktory sa okabatit neda :)

Prax samozrejme je o inom, ako o vzorcoch .. s teleobjektivom tazko spravim portret na kratku vzdialenost, ovsem s kratkym ohniskom tazko skompresujem pozadie do vhodnej perspektivy. Rovnako aj makroobjektiv je niekedy lepsi 35mm, niekedy 70mm, niekedy 200mm. Kazdemu podla jeho chuti. Podstatny je vysledok .. myslim, ze technicke debaty o pixeloch, ake citam v poslednej dobe tomu nijak neprispeju :) Ale to uz patri inam, nie ako reakcia na tento prispevok.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 17. 4. 2013 08:33

Mozna je ta Itokare ta debata takova, ze do toho jdou akteri kvuli necemu jinemu nez kvuli tomu aby meli hezci fotky. S tvym pristupem by se ani nedaly hrat sachy, mel by jsi podezreni, ze to k nicemu neni, protoze na konci se vsechny figurky stejne postavi jak byly puvodne.
Nehlede na to, ze to chleba nezere, to neni jak na vojne, kdy jsi byl v jedne mistnosti zavreny 4 dny s osmi jinymi vojaky a muselo se dohodnout jaky program v TV se zvoli a na co se pak budou vsichni divat, to pak za to stalo naostrit o cihlu lzicku a bojovat za program, ktery mi vyhovuje. Tady muzu v pohode odejit vyfotit peknou kvetinu a poslat ji do Photolife.

-- 17. 4. 2013 10:17 --

Aby to bylo konstruktivní... mě se stává že poznám "look" velkého čipu u některých typů portrétů, respektive poznám to podvědomě, čím větší médium tím je to zřejmější, u FF s 35mm už třeba míň. Má to zcela jistě vazbu na perspektivu. Nicméně hodně lidí naznačuje že ten look třeba 5*4 pozná skoro vždy, což mě se nedaří. Rád se nechám od nějakého kurátora nalinkovat pár fotek, na kterých si nechám ukázat fyzicky, to co vnímám podvědomě.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 17. 4. 2013 09:22

No já myslím že máme jasno v tom kdo z čeho vychází. Pro nás techničtěji založené povahy je důležitá ta geometrie a co s čím a jak souvisí. Druhá skupina je nad to povznesena. Každému co jeho jest, naštěstí geometrie stále funguje.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 17. 4. 2013 14:21

Itokar: no pane jo, nejses ty Hurvinek nahodou? Ten byl se vsim taky takhle pekne hned hotovej :)

Vemu to z jineho konce. Prijde za tebou laik, co si chce koupit novy fotak a pozadavek bude, ze chce mit z technickeho hlediska presne takovouhle fotku:
Obrázek

Jaky mu doporucis?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 17. 4. 2013 15:25

Ja bych mu doporučil toto: http://www.hasselblad.com/products/h-system/h5d-50.aspx

-- 17. 4. 2013 16:26 --

Nicméně něco podobného umím s 5D mkII a 24mm F1,4
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 17. 4. 2013 15:29

Tebe se nikdo neptal 8-) ;-)
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 17. 4. 2013 15:35

Me tady ty diskuze pripadaji z 80% totalne zakladni, kde se resi uplny zaklad a z 20% totalne slozite technicky, kdy se prepocitavaji rozptylovy krouzky apod.
To je přece jasné, na co jsou světelná široká skla.

-- 17. 4. 2013 16:42 --

Toto jsem fotil myslím 35mm F1.4, s 24mm by to mělo lepší prostor...

Obrázek
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Gamut 17. 4. 2013 15:54

Petr Luňák píše:Takze tobe je uplne jedno, jak bude fotka vlastne vypadat, cili odpoved b).
Jsem tedy naivni, kdyz povazuji za samozrejme, ze fotograf vi, co a jak na fotce chce mit zobrazene? Myslim, ze nejsem. Myslim, ze Fotograf to vi, Fotograf se nebude ptat, proc ma udelat dva kroky tam ci zpet.


No nevím proč se mně ptáš na takové věci. Já jsem někde zpochybňoval užití objektivu vhodných pro konkrétní fotku? Sice mne varovali ať se do definic a hlavně definování nepouštím. Stačí údajně lesy a stromy. :-) Pokud jsem tedy napsal, že perspektivou nazýváme velikost a hloubku objektů v obraze. A ovlivňuje ji vzdálenost od fotografovaných předmětů. Ty my napíšeš něco o krokování a o nefotografech. Mně rozhodně dají některé stránky mnohem víc- http://dpanswers.com/content/tech_crop.php
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials.htm, než ukazování zmenšenin. Asi proto, že jsem zvyklý posuzovat vše na finálním výstupu. A pokud mluvíme např. o portrétech, tak mne mnohem víc zajímá bokeh. Vše ostatní je otázka přirozenosti a citu. Co se mi však nelíbí je osobní invektivy, kvůli jinému názoru.
Gamut
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 17. 4. 2013 16:39

Callgaro píše:Proč bych proboha měl jít blíž? Proč bych měl někomu mácht před obličejem 24kou a být na hranici ostřící vzdálenosti?


Takhle se nebude ptat fotograf, ktery chape, vidi a citi rozdil portretu ze sirokace a z telete. Opravdu ne.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 17. 4. 2013 19:32

To co chceš sdělit není přenosné v geekovském fóru, já jsem to pochopil někdy před 10 lety, kdy na PP někdo psal člověku co fotil noční město v jednu v noci (a tedy měl světla lamp a oken v kompletně černé), že takové snímky se fotí tak do hodiny po západu slunce a odpověd byla "já si můžu fotit kdy chci".
Už třeba jak tady dopadá pravidelně Kozák, kterej si při své praxi a výsledcích musí obhajovat to, jestli může mít běžící kůň ve slabinách #000000.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 17. 4. 2013 20:17

PL: myslím že to pořídím jak pomocí 35mm na FF, tak i pomocí 120mm na DX. Rozdíl nebude velký. Na DX samozřejmě potřebuji objektiv s clonou max 2,8, což bude trochu overkill. V prvním případě budu stát tak do 3 metrů od modelu, ve druhém okolo 7+, abych dosáhl HO 30 cm. Vzhledem k tomu, že na první fotce není úplně jasné, jak daleko za modelkou klavír je, mohl bych ho tam při trošce snahy dostat jak potřebuju. Scéna je stejně aranžovaná a nasvícená.

U druhé fotky, kdy model stojí téměř u stěny, by to mohlo být složitější.

To je odpověď pokud jde o kompozici. Upřímná odpověď je ovšem, že takovou fotku udělá bez světel těžko a bude se muset naučit používat 3+ světla. Mám pocit že tam je minimálně key-ligh vlevo nad ní, za ní je back-light na nasvícení pozadí, kromě toho jí něco svítí zezadu do vlasů a samozřejmě výplňové světlo nebo odrazná deska vpravo.

imho, dost nefér příklad, ale to už je tu celkem zvykem
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků