od Ganec 27. 9. 2018 15:11
Ondrej Bobek píše:Nikde ale nie je pisane, ze svetlejsi objektiv musi byt vzdy kvalitnejsi ako ten menej svetly.
Mozno akurat tak na Olympuse sa kvalita vdaka cropu este vynasobi dvoma.....a co s tym ma FOE? dlho som tu nebol asi

FOE je jeden z tých, kto furt argumentoval
"množstvím světelného signálu" a pri tom nebral do úvahy kvalitu skla.
Že mnou navrhovaný Panasonic 12-60/2,8-4 nemôže byť alternatívou ku jeho 16-80/2,8-4 lebo
"obrazová kvalita".
Alebo že nad 9-18/4-5,6 sa neoplatí ani uvažovať, keďže je to sklo typu
"tma-tma".. a to napriek tomu, že v DxO marku podáva lepšie výkony (aj ostrosť aj skóre) ako jeho Nikkor 10-24/3.5-4.5:
https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/ ... 5_417_1136
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)