Nikon mě přijde už trochu jako Microsoft. Jsou pozdní a pak jen koukají, jak jim ujel vlak.
Co by měl podle mě Nikon udělat, aby se udržel aspoň dvojkou:
1) Zlepšit přístup ke stávajícím loajálním zákazníkům. Ne to na ně "zkoušet" odebíráním funkcí a pokud se vám to nelíbí, kupte si náš top APS-C model, samozřejmě v adekvátní ceně. To je moc okaté a nevypadá to dobře, podle mě dost diskutabilní přístup a vrátí se jim to. Nezapomeňte, že si za to Nikon může sám, když nebyl schopen včas vydat nástupce D300 a má nyní D7xxx řadu vlastně navíc. Možná bych tuhle řadu naopak spíš zařízl a trochu vylepšil D5xxx, zbyly by tak 3 DX modely.
2) Sice už je pozdě, ale udělat místo DL namakaný malý APS-C mirrorless ve stylu Fuji nebo Canon M6. Mohlo by to být i velmi kompaktní, můžou k tomu přidat třeba novou řadu pancake skel. Samozřejmě, mělo by to být nacpané featurama, nejlépe co nemá ani konkurence. Protože nějaká kanibalizace ostatních řad asi zajímá jen výrobce, ne zákazníka, který už je na jiném systému, nebo radši přejde jinam, protože Nikon buď ještě nic nemá, nebo toho nabízí míň než konkurence.
3) Dokud je čas, u FX udělat komplet mirrorless variantu D810/750. Třeba i s novým mountem + redukce na stávající skla. Opět s tím, že to musí být namakané. Třeba intuitivní a funkční AF na čipu, poloautomat i automat, s fungující scene recognition (eye AF) s tradičně top 3D trackingem a s velmi rychlým výběrem AF bodů atd. Stabilizace v těle. Zkrátka zákazníci nemají mít důvod přecházet k Sony apod. Teď ho mají a někteří zřejmě i silný.
Pokud klasický DSLR FX, tak aspoň fungující dual pixel, focus peaking, opět např. stabilizace apod. Proboha je rok 2017 a chcete za to tisíce dolarů.. Zase, ať to má aspoň to, co konkurence nebo klidně i nějaký gimmick navíc. Buďte si jistí, že to zazní skoro v každé recenzi, že tohle a tohle už má Canon dávno atd.
U všech bodů platí udělat to i s tím, že slevíme z nároků a na nějakou dobu nebudeme mít takový zisk. Jde o ten přístup. Nesnažit se tlačit zákazníka za každou cenu do dražších modelů, ale naopak nabízet i to co třeba ostatní nemají. Nakonec by to mohla být cesta zpět k vyšším prodejům a ziskům. Je to samozřejmě riskantní přístup, ale mohl by ve finále fungovat, i když by je to stálo hodně peněz. Ale se současným přístupem může být cena kterou zaplatí ještě mnohem vyšší. Je třeba aby se o těch foťácích mluvilo, že mají víc než konkurence, dobrý poměr cena/výkon atd. Prostě ať je o nás slyšet.
Omlouvám se za sloh, trochu jsem se zamyslel. A nejsem samozřejmě žádný marketingový specialista apod. Jen můj pohled, možná naivní
