Jsem také pouze amatér, ale něco podobného mi už několikrát napadlo. Nechtěl bych se tím živit(a určitě na to nemám), ale jak píšeš "pokrýt tak část nákladů" na techniku.
Jde asi o to, jaké máš možnosti a kolik času tomu můžeš věnovat. Já bych se např. nerad stal otrokem fotoaparátu jenom proto, abych ho zaplatil. To raději pořídím kompakt a budu se více věnovat přítelkyni. Mezi amatérem a profesionálem je jeden zásadní rozdíl. Jaký? Amatér může, ale profesionál musí. Dostal, nebo dostane za to zaplaceno.
Použitelný mi přijde bod 1. Z části 2. Když někoho ukecáš, nebo máš známé. 3 a 4 pokud jsi dostatečně zkušený. Začal bych u přátel a známích a doufal, že mě doporučí i neznámím za "něco do kapsi". Na zbytek bych raději zapoměl, na to jsou tady jiní, vesměs profesionálové, nebo lidi, co opravdu "UMÍ". Ve fotobance se asi moc vidělat nedá, navíc tvé fotky nemusí vůbec přijmout a nabízet k prodeji.
Určitě bych zřídil webové stránky. Ukázat se světu je v době wedu základ. Vyplatí se jim věnovat dostatek času při navrhování a hlavně zvolit zkušeného, nebo šikovného programátora a spolehlivého poskytovatele domény. Nezanedbatelnou roli hraje i název stránek. Určitě se vyplatí doména prvního řádu. Např.www.kaeo.com. Něco to stojí, ale stojí to za to.
Jinak jsem stejného názoru jako E-Ryc.
Na fototechniku si raději přividělám jinde. Já to dělám tak, že chodím do práce pokud to jde v sobotu( tak 2-3x za měsíc na 6hod.). S příplatkem za přezčas to dělá 800-1000kč neto(prostě nic moc, ale makám rukama). To mi pokryje náklady za techniku a výletování za focením až až. Bohužel to má i druhou stránku. Sobotní rána, která bych mohl věnovat focení jsou pro mě pracovní. Ale jinak to prostě nejde.
Chci jen naznačit, že dobrých fotografů je víc než nadbytek a většina amatérů se prostě nechytne. Ať jsou dobří jak chtí. Fotografování zabere obrovské množství času a nálokdo ho dneska má. Nelámal bych to přes koleno.