jaký objektiv na dslr pro video

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Grimjaur 21. 2. 2014 09:52

Vierzbovski to shrnul docela dobre. Navic myslim ze starsi GH2 lze dnes docela dobre sehnat a s hackem je na video super. Canony jsou bezva ale jen s Magic L. Pak doporucuju manualni skla bocni ostreni, monitor a na zvuk samozrejme mikrofon ( pouzivame klidne i Handku Senheiser s prijmacem nasazenym do sanek a zvuk je super) totez se hodi i pro beznosorozce. Jinak video vystup noveho olyka je super a myslim ze i omd 10 by mohla byt v pohode (ale bez microfoniho vstupu a s zjednodusenou stabilizaci)
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 21. 2. 2014 11:50

bob222: tys mi dal, já myslel jestli se vejde člověk na výšku do záběru, ne otočit foťák :-D :-D :-D
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 21. 2. 2014 12:11

Aha! ;)
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod xbone 21. 2. 2014 13:30

Ganec píše:Takže suma sumárum: máš 2 APS-C foťáky + jeden FullFrame + pevnú 50-ku a chceš natáčať rodinné videomomentky v miestnostiach?
xbone píše:příjde mi že 50 už je dost úzká
Aj na FullFrejme?

Tak samozřejmě nevím co všechno budu natáčet, každopádně nyní jsem si jistá že to budou krátká střižená dokumentární videa bez zvukové stopy, zaznamenávající různou činost /dejme tomu vizážistky při líčení, kadeřnice při česání, švadleny při šití včetně přehlídky a pod/. A 600d je skutečně na natáčení protože s 5d potřebuju fotografovat a video je pro manžela. Takže jsem zmiňovala 5d hlavně proto, že bych byla ráda kdybych našla vhodný objektiv, který by se dal použít i na full frame.
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod reign 21. 2. 2014 13:51

na to líčení ta 40 STM bude o.k., stejně budeš snímat spíše detail no a na těch prohlídkách bych zase preferoval ten zoom... Takže oba? :-)
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xbone 21. 2. 2014 13:58

co takhle na svatbě obřad a tak?
xbone
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod reign 21. 2. 2014 14:35

kvůli stabilizaci určitě ten zoom. Zase u videa povětšinou nepotřebuješ široká ohniska, takže při použití stativu klidně i tu 40 STM, ta ovšem už může být na detail krátká. Svatbu jsem točil všehovšudy 2x a širokých záběrů jsem moc nedělal, jistě že zkušený člověk s gustem natočí svatbu jedním pevňákem, já bych se ale bál.
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hozja 22. 5. 2014 23:01

Navážu na tuto diskuzi,

v pár tématech řeším svůj "nápad" přejít ze 40D na 70D především kvůli videu. Nyní mám objektivy vhodné především na focení (jeden klasický s krokovým motorem, další dva USM) a zvuk AF motorů je na videu velmi rušivý.

Mám dva dotazy:

1) existuje nějaké řešení, abych mohl natáčet ne-STM objektivem tak, aby na záznamu nebyl slyšet zvuk AF motorku, aniž bych s sebou měl zvukaře s mikrofonem na tyči (potřebuju aby to všechno unesl jeden člověk). Zkoušel jsem koupit i "obyčejný" mikrofon RODE VideoMic Rycote, ale ani to nebylo řešení a zvuk AF motorku byl ve videu slyšet.

2) pokud bych se rozhodl a koupil (především kvůli videu) 70D, tak jaký objektiv je nejvhodnější pro focení i natáčení videa? Nyní mám mimo jiné Canon 17-40 F/4L. Ale ten je bohužel slyšet (viz. výše). Zvažuju Canon 18-135 STM - jak moc velký rozdíl v kvalitě fotografií bude na APS-C čipu proti 17-40 F/4L? Video bude určitě v pohodě (je to STM) a opticky na 1280x720/50p video určitě stačí. ale jde mi především o ty fotky. Protože abych si mohl 18-135 STM koupit, musel bych 17-40 prodat (na oba naráz nemám).

Díky za názor
hozja
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Puntík 22. 5. 2014 23:20

Asi bych se, co se videa týká, řídil i tímto:
http://www.fotoroman.cz/glossary2/2_parfocal.htm
U STM objektivu se to předpokládá.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chel 23. 5. 2014 06:05

Autofokus u dslr videa. :D
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 23. 5. 2014 11:18

Parfokál nemá s autofokusem nic společného.

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chel 23. 5. 2014 13:28

Puntík píše:Parfokál nemá s autofokusem nic společného.

Zdravím

nene tvuj prispevek je ok je situaci kdy preostrim a ujede mi focus.
Ja se smeju tomu jak tu nekde resi hlucnost motorku :D Poradci asi nikdy jeste netocili. Tam kde je nejaka hloubka ostrosti a meni se promenlive ostrici vzdalenost je pouziti DSLR motoru nepouzitelne. S DSLR se toci ciste manualne, nebo jestli uz existuji nejake nove hracky na ostreni, to nevim.... ale asi to nebude levne.

Mimochodem nedela stabilizace objektivu co tu vsichni doporucuji zaskuby obrazu pri svenku kdyz se znazi stabilizovat a pak to prejde hranici a tak to cukne?
Ja tocim jen pevnymi skly a jsem spokojeny. Na chuzi mam steadycam. Na rychle veci monopod ale od toho upoustim.
Takze na crop tokina 11-16mm, pak nejakou 28mm a 85mm
Na FF tokina 16-28/2.8, sigma 35mm, canon, samyang 85mm
Světlo, to je, oč tu běží.
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 5. 2014 16:11

moja stabilizácia v E-P5 by aj takéto veci mala zvládať (má detekciu panningu)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikeczcz 23. 5. 2014 17:11

Nikoní skla s VRII mají přepínač normal/active, takže u takových skel by to mělo být v pohodě :)
Mikeczcz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 23. 5. 2014 17:27

chel: ani ne tak hračka, jako konečně použitelný AF v kombinaci s dotykovým displejem, nevidím důvod vyhýbat se tomu tak nějak z principu
reign
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků