objektivy na architekturu

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod iv00vi 4. 6. 2012 08:08

Přeji všem hezký den. Prosím Vás o radu s výběrem vhodného objektivu na architekturu.

Jsem začátečník, do teď jsem fotil ve fotoateliéru svatby a průkazové foto jako zaměstnanec. Nyní jsem se osamostatnil a v rámci omezeného rozpočtu jsem zakoupil Nikon D7000 s 16-85 f/3.5-5.6 G ED VR, tím jsem vyčerpal své úspory. Získal jsem pěknou zakázku - čeká mě focení interiérů a exteriérů hotelů (každý hotel znamená celkový pohled na hotel, restaurace/bar, pokoje, koupelna s vanou, bazén, hřiště apod.), dost práce tak na rok. Všechny fotky jsou určené k tisku, do kvalitního katalogu (25 x 20 cm, 300 dpi).

Musím se vybavit, peněz je málo (ale postupem času to bude lepší) a bohužel s focením architektury nemám skoro žádné (profesionální) zkušenosti.

Na vše si teď musím půjčit, proto bych poprosil - berte na to ohled, potřebuji začít s co nejnižším rozpočtem, dražší věci by bylo lepší dokoupit později.

Zásadní bude (předpokládám) objektiv(y) s nějakou možnosti korekce zkreslení. Stativ a světla/blesky jsou samozřejmost, s tím mám nějakou zkušenost z práce, ale budu vděčný za každou dobrou radu...

Děkuji Vám za pomoc.
iv00vi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Daf 4. 6. 2012 08:22

Řekl bych, že i s tím seťákem to pro začátek půjde. Speciální objektivy jsou velice drahé. Narovnání perspektivy se dá přece udělat i v různých editorech. Jen je potřeba s tím počítat už před pořízením snímku (kvůli ořezu po narovnání).
Daf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ggrand 4. 6. 2012 08:29

a) chce to mít koule, chtít peníze za něco, co neumím,
b) pro ASPC zrcadlovku T/S objektivy nedělají v rozumných ohniskových vzdálenostech
c) doporučuju Sigmu 8-16mm a samozřejmě stativ
Edit: Někteří dělají něco ve stylu 360 stupňové prohlídky a používají k tomu rybí oka(oči?).
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 4. 6. 2012 08:42