Nikon D90 - rozšírenie fotovýbavy

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod PietroSK 2. 8. 2010 14:00

Ahoj všetkým,
som pár mesiacov vlastníkom svojej prvej zrkadlovky - Nikon D90 s kitovým Nikkor-om 18-105 VR. Keďže čas pokročil, tak uvažujem o rozšírení fotovýbavy. Som amatér, fotím relatívne veľa, bez nejakého konkrétneho zamerania... Tak by som vás chcel poprosiť o váš názor a pomoc pri výbere:
1. záklaďák:
Mal by to byť univerzálny objektív do horších svetelných podmienok...Aj s ohľadom na témy tu na webe som viac-menej rozhodnutý pre Nikkor 35/1,8.
2. portrétne/makro sklo:
Sledoval som tu viaceré diskusie a najviac sa mi pozdávajú dva:
Nikkor 85/1,8 (prídem o makro, plus je svetelnosť)
Tamron 90/2,8
prípadne vás prosím o doporučenie nejakého iného v podobnej cenover relácii.
3. teleobjektív:
tak tu varím z vody.. S ohľadom na tele-koniec záklaďáku sa mi do "200-vky" ísť nechce, asi by to chcelo už aspoň 300-vky, ale ktoré?? Žiaden extrémny indoor šport fotiť (momentálne) nebudem, ale človek nikdy nevie... Asi by som skôr uprednosnil stabilizáciu kvôli foteniu z ruky (statív mám, ale nie vždy sa dá použiť ho resp brať so sebou..).
4. blesk:
o externých bleskoch je tu toho popísaného celkom dosť, možno aj "vďaka tomu" si nejak neviem vybrať. Z cenových dôvodov som vylúčil Nikon SB900, asi by som ho fakt nevyužil. Zúžený výber:
Nikon SB600
Nissin Di866
Metz 58
Neviem prečo, ale asi najviac ma láka ten Nissin, ale dám si poradiť. Neviem, na čo si dávať pozor, plusy a mínusy v reálnom použití (nie papierové dáta).
Budem rád za každú radu a koment. Vopred ďakujem a všetkým prajem dobré svetlo!
PietroSK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ggrand 2. 8. 2010 15:23

ahoj, tak 35/1,8 nelze nez jen doporucit.Na makro klidne toho Tamrona nebo i Tokinu 100/2,8. Teleobjektiv jasne Nikkor 70-300VR s nicim jinym bys asi nebyl spokojeny. Blesk zkus najit starsi SB800.
ggrand
Návštěvník