Tak já se tedy omlouvám za poplach, který jsem vytvořil, pro většinu z Vás asi 10 000 nic není, ale u mně je to téměř celý měsíční příjem. Tak se mi potom nedivte, když koupím vysněný objektiv za (pro mně) těžké peníze a on nefunguje tak, jak bych si přál a očekával, jsem z toho zklamaný a hledám každou dobrou radu od zkušenějších kolegů. U toho Tamrona se mi chýlí ke konci lhůta pro vrácení objektivu (nejpozději zítra) takže jsem nervózní. Ale protože je možné, že je to fakt vlastnost a ne vada, tím méně se mi chce objektiv měnit. A taky nevím, co bych koupil místo něj, protože Sigma 105 je o 2 000 dražší a ještě prý má problém s přenosem informací o cloně při zaostření na krátko, Tokina 100 je nedostupná, velmi těžce sehnatelná (měl jsem ji objednanou přes měsíc, pak jsem vzal toho Tamrona).
Píšete, že si mám na to zvyknout a naučit se s tím žít, no dobře, když už překousnu, že objektiv nemá nejmenší clonu 2.8 ale až kolem 3.5, ostatní clony směrem nahoru vycházejí zase přeexponované, tak to znamená při focení mít neustále korekci expozice na -0.7 a při F 2.8 zase +0.3, tak to prakticky znemožňuje focení v P režimu, protože bych to musel neustále kontrolovat. Já vím, zase mi napíšete, že správný fotograf fotí výhradně v manuálním režimu, já jsem prostě zvyklý fotit v P nebo A režimu. Už toho nechám, abych Vás zase nepopudil, asi si hodím korunou, jestli mám objektiv vrátit nebo ne, kupovat Nikkora 105 za 20 000 nebudu, takže bych zůstal bez makroobjektivu.
Ještě pár slov k tomu, co jsem dnes zkoušel, a sice rozostřené pozadí, od F 2.8 až po F 4 byl bokeh naprosto stejný, k nerozeznání od sebe. V praxi by se mělo rozostření s každou vyšší clonou měnit, být méně rozostřené. To by zase nasvědčovalo pro nějaké problémy s clonou nebo komunikací s tělem, když se mi bokeh nemění..
Uff, končím
