Zvláštní bod na fotkách

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod odklizec 28. 10. 2010 10:57

Fakt smesne ;) Mel by jste se vzpamatovat clovece. Neverim tomu, ze Canon (kterykoliv vyrobce cehokoliv) nekomu vymeni fotak 5 let od prodeje (roky po zaruce) za novy model. Rad si vyslechnu nejaky konkretni priklad? Je to zkratka nerealisticke ocekavani. A pokud opravdu ocekavate, ze vam nekdo bude 5 a vice let bude garantovat funkcnost pristroje a v pripade poruchy jej bezplatne menit/opravovat, pak jste, z prominutim, asi upad na hlavu? Predpokladam, ze to same si ted mysli i ten chudak pracovnik na Nikon podpore.
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 28. 10. 2010 15:47

Od Vás jsem ani nic jiného "odklizec" nečekal.Ani Vám nebudu psát můj názor na Vás,pokud jste upadl na hlavu Vy tak si to nechejte pro sebe.Vaše komenty jsou na dvě věci.Nepostřehl jste ani podstatu věci,takže je zbytečné na Vaše kydy reagovat.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod irmo 29. 10. 2010 07:23

odklizec ... je to bezne ked mas predlzenu zaruku ci dozivotnu zaruku u olympusu dozivotna zaruka = +50% k cene cca. U C/N sa to da tiez pokial si platis to drahe "VIP" clenske, takze nakupna cena je sica ta ista ale potom platis dost vysoky poplatok kazdy rok.... (do 3 rokov urcite zaplatis novy fotak...)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 29. 10. 2010 08:22

irmo: Ty si asi myslíš, že "doživotní" znamená doživotní, že jo? ;)

Přístup "Stálo to 15k, tak to musí vydržet xxx let, musí, MUSÍ, DUP, DUP, DUP!" mně fakt dojímá :D Stejně jako požadavek, aby výrobce udával přesnou životnost čipu, který vyrábí pár měsíců. A už vůbec nemluvím o tom, že Hřib evidentně nechápe, jak spolehlivost funguje (statisticky) ;)
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod odklizec 29. 10. 2010 09:07

irmo, to je jina vec. Pokud si zaplatim extra zaruku, pak ano, podle podminek extra zaruky, muzu mit narok na novy fotak. Ovsem tak jako pises, clovek si v podstate predplati ten novy fotak a pak musi doufat, ze ten stary se skutecne pokazi. Toto ale neni tento pripad. Tady se clovekovi po 5 letech pokazil entry level fotak, bez jakekoliv extra zaruky a clovek se s tim bohuzel nedokaze vyrovnat. Srandovni na tom je, ze fotak v podstate dal funguje! Odesel akorat JPEG procesor, coz dle meho vubec nesnizuje pouzitelnost fotaku? Fotak muze klidne dalsi 5 let slouzit? Jen to chce prejit na vyssi level fotografovani a seznamit se s moznostmi RAW fotografie. Uzivatel misto toho zabiji predem ztraceny cas vypisovanim se supportem, vedouc, ze na zadnou extra zaruku nema narok.
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 29. 10. 2010 21:22

Pro leming: z diskuze na http://www.nikonclub.
Přečtěte si,nerozvášňujte se dup!dup! a pod.to je pod úrověň.Ono to jde,jen Vy a podobní o tom neví a píší bludy.Samozřejmě do RAWU fotím dál,to mně nikdo nemusí radit.Přečtěte si o problémech Nikon D5000 s čipem,možná se táhnou už od D50.Vaše názory a Vám a podobné neberu,jsou mně, k ničemu ale svědčí o Vašich neznalostech přístupu jiných firem,k zákazníkům.Tak se "pánové uklidněte" a pište jen o tom co konkretně znáte.
Děkuji.

Vymena snimace zdarma
kleos23 dne 28.10.2010, 11:29:13

Vlastnil jsem Sony 717 a cca. rok az dva po zaruce odesel snimac. Do servisu jsem prisel s tim, ze opravu si samozrejme budu hradit sam, ale k me velke radosti jsem se dozvedel, ze mi snimac vymeni zcela zdarma. Bylo mi receno, ze tento problem resi vice zakazniku a tudiz Sony prevzala celou odpovednost na sebe.

odpovědět
Tak to jde,když firma chce.Snad bude chtít i Nikon.
Hřib dne 28.10.2010, 20:30:19

Já jsem uváděl problém s Nikonem D50 proto,abych se dověděl,jak to řeší i jiné firmy než Nikon a jaké jsou zkušenosti se servisem Nikon.O servisu a zkušenostech s ním jsem se dočetl.Schází mně u Nikonu vztah k zákazníkovi,pomoci a udržet si jeho zájem o jeho výrobek.Váš příklad a děkuji Vám za tento příspěvek to potvrzuje.Kamarád si před lety koupil cca v r. 2004 Canon S1 IS,kompakt.Po cca 4 letech mu odešel displej.Protože se tento přístroj Canon S1 IS již nevyráběl,zákazníkům ,které měly obdobné problémy fy. Canon vyměnila tyto přistroje bezplatně za novější Canon S3 IS a později za Canon SX100.To píši pro všechny "pochybovače",že to nejde a co bych vůbec chtěl,po firmě Nikon.Ano,je nejjednoduší zákazníka odbýt,odkázat se na záruční dobu a nazdar-bazar.Nikon má své peníze /hodnotné/ a zákazník má nefunkční přístroj,nebo možnost předražené opravy.Možná teď Nikon nepotřebuje,takový přístup,jako měl Canon,nebo jak uvádíte Vy.Třeba má Nikon zákazníků dost,,,,I proto chci aby se o tomto problému vědělo,i proto píši do Holandska.A podle jejich reakce se rozhodnu o koupi dalšího fotopřístroje,jestli to bude Nikon nevím,počkám si na odpověď.Pokud bude negativní,tak to Nikon rozhodně nebude.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lemming 29. 10. 2010 21:58

Hřib: Předpokládám že je to na mně, i když je moje jméno zkomolené. Ale poznávám to podle toho "DUP", které jste evidentně nepochopil, jak bylo myšleno. Doporučuju přečíst znovu a pozorněji, třeba to napodruhé pochopíte.

Nicméně k věci: Ano, občas se stane při výrobě chyba, která má za následek vyšší chybovost a pak firma občas opravuje zdarma i po záruce. Ale ne ani tak z dobré vůle, jako proto, že je to vyjde laciněji než negativní publicita. Dobře je to vidět zejména u aut. A minimálně ten první případ je evidentně z tohoto soudku - jednalo se o nějako výrobní vadu série.

Každopádně, pokud narazíte na firmu, která zdarma a běžně (ne "jednomu kamarádovi se stalo") opravuje běžné opotřebení, napište, určitě nás to bude zajímat :)
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 29. 10. 2010 23:10

Pro: lemming
Omluva za překlep u Vašeho jména.Pokud jste ,ale přečetl to co uvádím,tak jste si musel všimnout,že se jedná o firmu Sony a to ,kdo tento fakt uvádí je tam rovněž uvedeno.To.co píši,že se přihodilo kamarádovi s fotopřístrojem Canon,/není v poloze jeden kamarád...atd../,je to fakt a myslím si,že z popisu je zřejmé,že se jednalo o firmu Canon.Pokud mně nevěříte,tak si to u firmy Canon ověřte.Nevím jestli,zastupujete svými příspěvky výrobce ,či zákazníky.Já Vás jen ujišťuji,že není mým zájemem poškodit firmu ať je to Canon,nebo Nikon,Sony atd,,ale poukázat na postavení zákazníka,v takovém případě a přístupu firmy k němu.Pokud Vy jste s takovýn přístupem firmy a kvalitou výrobku spokojen,nic proti tomu.Já na to mám jiný názor,takový jaký jsem popsal.Nechme závěr na výrobci.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod odklizec 30. 10. 2010 00:52

To co popisujete s vymenou snimace od Sony u 717, je samozrejme vyjimecny pripad. Vyrobce cipu (Sony) zjistil problem u urcitych snimacu, ktere za urcitych podminek odchazely. Nekdy drive nekdy pozdeji, ale casto driv, nez uplynula zaruka, nebo tesne po ni. Zasahlo to vsechny vyrobce fotaku, kteri od Sony snimace brali. A ano, vyrobci snimace dlouhodobe menili i u fotaku po zaruce (pokud vim, dnes uz nemeni). Sam jsem nechaval menit snimac asi u trech fotaku svych znamych, kteri fotak chteli hodit do kose. Vas problem s timto pripadem ale nema vubec nic spolecneho. Zaprve, zadna oficialni svolavaci akce na APSC senzory od Sony nebyla dosud oznamena. Zadruhe, jelikoz jsou v RAW fotky vporadku, problem na 99% neni ve snimaci, ale v JPEG procesoru.
odklizec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 30. 10. 2010 22:21

Vadné snímače se léta po záruce měnily zdarma na účet Sony, která vyrobila blbé snímače a postavila se k tomu čelem:

http://digiarena.e15.cz/kriticka-chyba-ccd-snimacu_1

Když snímače došly, měnily se celé foťáky za novější typy.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod peepeemio 1. 11. 2010 04:28

zdravíčko...
program recall sa vo väčšine prípadov uplatňuje, ak je dôvodné podozrenie na chybnú sériu ktorá vyšla z výroby a môže zapríčiniť poškodenie konkrétneho prístroja, zdravia uživateľa alebo iného majetku...
toto sa z času na čas deje...napríklad Prius nebrzdil...alebo aj notebookové batérie od Sony-ho vybuchovali... mne sa skôr zdá, že ide výrobcovi o minimalizáciu eventuálnych finančných strát ktoré by mohli spôsobiť súdne spory...napr. v USA...
po 7 rokoch servisnej práce, sa modlím aby takých hĺbavých zákazníkov bolo čo najmenej...ospravedlňujem sa za tento výrok p.Hríbovi...
pre pobavenie: mal som to šťastie na zákazníka, ktorý sa snažil dopátrať k informácii, akou rýchlosťou "strieľa" tlačiareň atrament na papier...bavilo ho to dva mesiace...:)
ak sa nepáči Nikon, kúpte Canon, ale ako predpokladám, tak po pár rokoch sa vyšúcha nejaké tlačidlo, a zlý bude Canon...tak sa dáme na Olympus...potom...
z praxe je zrejmé, že sa zariadenia už dávno nerobia na 25 rokov užívania...;)
peepeemio
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hřib 10. 1. 2011 19:44

Zdravím všechny v novém roce.Na str.4.této diskuze jsem psal o tom že pošlu dotaz do Holandska ,co ž jsem učinil 2.11.2010. na zastoupení Nikon,kde jsem uvedl:

Nikon Europe B.V.
New Yorkstraat 66
1175 RD Lijnden
The Netherlands
Popis mého problému s Nikon D50,včetně přïloženého CD se snímky s totuto závadou.Vážení příznivci Nikonu,nedostal jsem do dnešního dne žádnou odpověď,žádné stanovisko.Žádná odpověď je taky odpověď,ale ne tzv. profíků od Nikonu.
Dnes jsem se obrátil znovu s žádostí o odpověď na ředitele této společnosti.Možná odepíší,možná ne,ale toto "pohrdání" zákazníkem je také stanovisko firmy a je dobré když o tomto budo vědět i jiní fotoamatéři.
Pro peepeemio:
také s prominutím k Vašemu stanovisku,úpřímně řečeno rovněž od pracovníka 7let provádějícího servisní činnost jsem ani jinou odpověď neočekával.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Hřib 10. 2. 2011 19:10

Po informaci od Nikon Europe B.V a Nikon servis,mám Nikon D50 opravený a jsem spokojen.Všem pochybovačům a rádoby znalcům,jistě se na tomto fóru poznají si dovoluji poradit ať se drží se svými špatnými"radami" a názory při zemi.
Tím tento případ končím,firmě Nikon děkuji.
Hřib
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 10. 2. 2011 20:47

Jop, jako vždy.. když otravuje člověk dost dlouho (byť právem), tak povolej a opraví/vymění. V ČR to funguje taky, jen musí být člověk prostě dost drzej. Mam s tim už hojné zkušenosti, byť se to převážně týkalo PC HW a ne foťáků. :)

Tož gratulujem a ať dobře slouží i nadále.
Daemonius
VIP uživatel

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků