[quote="Ondřej Vališ"tAle ano, Canon má "horší" základní objektiv oproti Nikonu, ale je to věc, která se dá nahradit jinou. Kdežto kvalitu snímků z hlediska snímacího prvku nezměním. Tudíž se pro mě stala tato věc jako podstatná a objektiv jako nepodstatná. A to byl taky důvod proč jsem zvolil Canon. Toď vše
Zatím mám 20D a ještě nejakou dobu jej mít budu, 5D je zatím jen sen budoucnosti...e/quote]
Pokud poměřuješ DLSR pouze podle šumu, tak máš opravdu nejlepší hardware široko daleko. Kvalita snímku se ale těžko posuzuje podle hladiny šumu. Nerad bych Tě zklamal, ale DLSR některých výrobců odšumují a žehlí i při vypnutém odšumování. Pokud vezmeš šum jako alternativu filmovému zrnu, tak třeba majitelé středoformátových Hasselbladů si nestěžují, i když jim fotografie zrní více, než třeba snímky z Canon 5D a je velmi nepravděpodobné, že je budou měnit za Canon FF zrcadlovky. Nemluvě o digitálních stěnách pro středoformátové kamery, které používají snímače s technologií CCD, podobně jako třeba semiprofesionální Nikony.
Co se obrazové kvality týče, tak třeba 5D poměrně agresivně doostřuje, což se projevuje artefakty na přechodech. Canon tak nedostatky v obraze omezují ve využití v technické fotografii. Vzhledem k funkci OECF u 5D mají nejsvětlejší místa a oblasti stínů měkčí podání, oproti oblastem středního jasu, které vykazují vyšší kontrast, což zajišťuje zlepšení vnímané ostrosti. Nevýhodou je naopak nepřesnost podání tónů, větší výskyt nedostatků v obraze a vyšší úbytek světla v rozích.
Takový Nikon D200 doostřuje výrazně méně. Jeho OECF je velmi lineární a zajišťuje přesné podání tónů.
Tahle debata postrádá výraznější smysl. Laboratorní výsledky by dokázali znechutit libovolnou DLSR. Málokdo ovšem nakupuje kameru s ohledem na výsledky laboratorních testů. Zároveň je pro každého snazší nakoupit si dražší kameru než zkvalitnit svou tvorbu. Profesionály, kteří opravdu fotí a neživí se komerční fotografií technologie ni zbla nezajímá. Pro toho, kdo má invenci či dar od boha není důležité čím fotí. Jsou osobnosti, které dokáží realizovat i snímky z kompaktů, fotomobilů, Canonu 20D a nemají zdaleka takový přehled v technologiích, jako leckterý poučený čtenář Digiareny. Ne každý účastník World Press Photo 06 fotil FF kamerou. Jsou vítězové kategorií, kteří fotí 20D či non FF Nikony. Duchovně „onanovat“ mohou nad technologiemi pouze lidé, u nichž touha po výjimečné fotografii byla převálcována touhou po „dokonalé“ kameře. Není od věci se občas zastavit a zamyslet se, proč vlastně fotografujeme.
Naposledy upravil anonymni dne 4. 3. 2007 22:42, celkově upraveno 1