Maximálně světelné objektivy pro Nikon D500 s funkčním AF

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod FotoABC 18. 10. 2022 15:12

Dolgor: ono na plnou díru moc nešlo rozeznat co je ještě v DOF a co ne, snad jen podle těch deformací a aberací. Když je to jenom rozmazané, tak je to v hloubce ostrosti a když je to nepříjemné, tak je to bokeh. :-) Při té příležitosti jsem se ráno podíval do roku 2006 na nějakou fotku z 35/2D, ale obecně mě překvapilo, co jsem tenkrát považoval za pěkonu kresbu. Dnes bych to označil za přeostřené kostičkované bláto s naprosto nepřirozenou texturou. On nevznikl zdaleka jen HW pokrok, ale SW pokrok je ještě větší a vlastně vůbec umožnil vůbec uplatnit ten HW pokrok. A jak tak koukám, tak SW pokrok je takový, že HW pojde potichu zase do háje - mnohá skla budou zoufalá a SW z toho udělá obrázek - dnes mobily a levná lehká skla s vinětací rovno černočerným krajům a sférickou aberací zvící dno půlitru.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod houghs 18. 10. 2022 15:30

Dolgor: 24-70 je nevyhovující pro mě jen z hlediska rozsahu ohnisek, o optické kvalitě tady není vůbec nutné diskutovat. I ten nejlevnější a nejslabší objektiv z S řady je pro mě dostatečný. 85 a 35 F skla aberují dost, ale v nich u mě problém není, ty na kontrastní scény vůbec nepoužívám. Pro mě jsou to "event" skla, do exteriéru s nimi jdu výjimečně.

Aberace jsou z mého pohledu problematické hlavně u stromů proti jasné obloze. Propálené větve a fialové fleky. Ty pracně řeším přes kontrolní body stažením jasu a saturace na minimum. Automatické odstranění aberace má své limity.
houghs
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 18. 10. 2022 15:58

houhgs: Je to takové hezky relativní. Protože jsem si původně pořídil Tamrona SP 35mm f/1.8 Di VC USD, tak jsem se smiřoval s takovou obrovskou aberací, že mě pak Nikkor AF-S 35mm f/1.8G ED překvapil jak skoro neaberuje. :-D
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar. 25. 10. 2022 14:21

Reikan vydal Focal Mobile 1.0 pro iOS, vypadá to zajímavě a pokud to bude fungovat, tak na to přejdu.

Stáhl jsem to, vypadá to funkčně, jen mi vadí, že za verzi Pro (pro skla nad 400mm) chtějí 599 Kč za rok.
pemar.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 28. 10. 2022 12:04

Autofokus v praxi na vnoučatech funguje jak má. Ale největší pecka je Sigma Art 50/1.4, to sklo na portréty fakt nemá chybu. Ani nevím, jestli to sklo funguje zacloněné, protože s ním fotím výhradně na plnou díru. :-) (nesmím veřejně ukazovat vnoučata)
Sestava se po mohutných nákupech a prodejích ustálila na:
D500 + Nikony DX 10-24/3.5-4.5, DX 16-80/2.8-4, 70-200/2.8, DX 70-300/4.5-6.3,
20/1.8, 24/1.8, 35/1.8, 85/1.8, Sigma Art 50/1.4

Ještě mám záložní D7200 a přemýšlím zda se toho těla nezbavit a nepořídit jako záložní Z30 + FTZ, protože tím by žena nenadávala, že při natáčení videa je D500 moc těžká.
Ovšem asi bych jí k tomu musel pořídit nějaké to nativní Z-kové lehké malinké sklo, protože přeci jen i moje F-mount f/1.8 lehoučká skla s FTZ nejsou úplně to nejkompaktnější.
V úvahu přichází: 16-50/3.5-6.3 - do interiéru na video s vnoučaty rovnou zavrhuji pro oba dva důsledky špatné světelnosti, 40/2 - dlouhý, 28/2.8 ??? Anebo si počkat na avizovaný DX 24/1.8? To bude asi optimální. Možná i rozmach třetích výrobců napraví Nikoní laxnost vzhledem k DX. Určitě bych vybíral z jiných značek nebýt FTZ adaptéru a toho, že si pak má žena může sáhnout ke mně do brašny pro cokoliv, co je ochotna držet chvíli v ruce. Teď naposled mně D500 vrátila tak za půl minuty, že když doteď nosila vnoučka, tak si chce s foťákem odpočinout a natáčet mě s dětma a ne aby jí bolely ruce ještě víc.
Ten ekvivalent 30mm nebo 36mm je asi optimální na to video s dětma, širokoúhlejší už není natrvalo dobrý, protože mít na videu všechno trvale deformovaný do krajů se za chvíli okouká, s tou 20/1.8 a 24/1.8 je to nerušivé.
Koukal jsem na spoustu youtube recenzí a srovnání se Sony a Fuji a Canonem a překvapilo mě, jak ta Z30 oproti obecnému povědomí vychází dobře. I na takových skládačkách, kde je vlevo Sony nebo Canon a vpravo Z30 se stejnými záběry, ten Nikon nevychází špatně, i když se na druhou stranu říká, jak je Nikon ve videu opožděný oproti Sony, Panasonicu, Canonu a třeba i Fuji. Možná to platí jen pro profi potřeby, ale pro běžné amatérské video "zmáčkni a natáčej" je ta Z30 v pohodě. D7200 jsem si chtěl nechat kdyby se jednou s D500 něco stalo, ale když se zeptám sám sebe, jestli bych v případě rozbití D500 chtěl za 5-10 let pokračovat s D7200, tak asi nechtěl, jít ještě víc zpátky..... No a na dočasné použití může klidně sloužit i ta Z30, která by aspoň neležela ve skříni, což by D7200 ležela. Teď odkráčel Nikon J1 + 10-30 do věčných lovišť, clona na skle zůstává zavřená, neví, zda za to může tělo nebo objektiv, ale určitě k tomu nebudu shánět jiné sklo, protože se nevyplatí do toho dát korunu. 18,5/1.8 by z eBay stál 2500 Kč + DPH + clo a to je fakt moc, i když žena to považovala za ideální z hlediska velikosti (277 g), ale světelnost f/3.5-5.6 to kvůli chování v interiéru odsoudila do skříně.
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků