ForeignerOnEarth píše:Milan Šurkala:
Mohu zodpovědně prohlásit, že D300, D7100 a D7200 ničím podobným netrpí ani omylem. Za těch mnoho let jsem s velmi kvalitními objektivy udělal metodicky kvalitně dost fotek na nejrůznější časy. Je pozoruhodné, že by opravdu u řady D5x00 a D3x00 byl tak dramatický skok v kvalitě použitých součástek a technologií. je pravda, že Nikon kvalitu odstupňovává dle ceny, ale neumím si moc představit, že pokud něco technologicky tolik let zvládá, že by levnější modely nechával i dnes roztřásat. Moc mně nepřipadá, že by marketingově fungovalo heslo: "Kupujte si D7200, protože D5500 vám udělá rozmazané fotky." To snad i Nikon chápe, že si zákazník může místo D5500 koupit něco zgrunu jiného, že není odkázán na Nikon, který mu schválně třese závěrkou....
Nemám pocit, že by tím tolik trpěly řady D5200/D3200 a starší, ale až řada Dx300. To ale není problém jen u Nikonu. Závěrka byla velký problém např. u Sony A7R i několika generací PENů od Olympusu (vyřešeno to bylo snad až u čtvrté generace). Těžko říci, zda to byla jen nějaká první série a nové kusy jsou už v pořádku, ale vzhledem k tomu, že DPreview si na to stěžoval i u D5500, se nezdá, že by to v Nikonu úplně vyřešili. U nás na Digimanii to dělaly všechny tři kusy kusy Dx300 ze tří, každý ale v jiné míře. Nevypadá to, že by to trápilo všechny kusy stejně a dá se na netu najít spoustu fotografií, které jsou při inkriminovaných časech naprosto ostré.
Je vidět, že i ostatní servery někdy mívají roztřesené snímky (a některé ne), nicméně ze zahraničních serverů tomu věnoval pozornost snad jen DPreview, který o roztřesení obrazu u D5500 a D5300 psal také. Ostatní recenzenti to přešli bez povšimnutí a pokud si všimli neostrosti, spíše to svalili na stabilizaci. Problém je to především s delšími objektivy.