Nikon D5

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Lotrandor 29. 3. 2016 08:42

Protože základní ISO je to, proč si D5 profíci kupují?
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 09:21

Někteří pravděpodobně ano. Nicméně ani v šumu na vysoké ISO není mezi D4s a D5 zásadní rozdíl. Zbývá už jen ten DR na vysoké ISO, což je asi jediná disciplína, kde je D5 znatelně lepší. Začíná mi to připomínat Canon 1D X :)
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 29. 3. 2016 09:29

Je to možný, podobá se to přístupu, který byl typický pro Canon.

Ale tak aspoň máme rozbitou formuli vyfocenou D5 :)
Obrázek
http://blog.iamnikon.com/en_GB/f1/crash ... rand-prix/
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 29. 3. 2016 09:46

Teraz by ma zaujimal aj viac "nadsenecky" D500, ktory si kupia aj ludia na turisticke fotenia. Tam by sa DR aspon na urovni starsich D7100 hodil...
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 10:27

Škoda, že tam neměl kratší čas jak 1/640, na některých záběrech mě to pohybové máznutí ruší. Jinak ale ve správný čas na správném místě a se správným sklem.

Už se těším na porovnání s 1D X II. Můj tip je cca o 2/3 EV horší šum na vysoké ISO, ale lepší DR v celém rozsahu citlivosti.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod janfran 29. 3. 2016 15:24

janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 15:32

Máš 7 hodin zpoždění ;)
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod janfran 29. 3. 2016 15:49

Nojo...ale těšim se na vývoj situace, jestli každej kdo potřebuje zesvětlovat o 3+EV bude najednou hňup a trouba.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jack08 29. 3. 2016 15:55

Čas měl 1/800, ale ISO 640. Hlavně že se všude prezentuje D5 na nejvyšší možné iso a nakonec "umělec" fotí závody F1 na ISO 640 s dlouhým časem. To mohl fotit rovnou nějakým cropem...
jack08
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 16:01

Aha, tak to se mi v hlavě převrátilo.
Tu 1/800 s tam měl třeba z důvodu toho, aby byly při čelních záběrech trochu máznutá kola, to bych mu nezazlíval.

-- 29. 3. 2016 16:03 --

janfran píše:Nojo...ale těšim se na vývoj situace, jestli každej kdo potřebuje zesvětlovat o 3+EV bude najednou hňup a trouba.


Mě na tom nejvíc baví ten obrat, teď stylem "kdo potřebuje zesvětlovat +5 EV je blázen nebo neumí fotit" reagují nikonisti :)
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod .ce. 29. 3. 2016 19:27

..takže 5DIV. bude ten "svatý grál" - ak to niečím nepo*erú
.ce.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 19:56

Mohl by být.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 29. 3. 2016 20:02

Čekal jsem od snímače D5 více, po těch oslavných článcích, ale stačilo by mi to s rezervou.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod kozakm 29. 3. 2016 20:04

Přesně tak.
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 30. 3. 2016 14:14

Já nechápu, že to ještě někdo nechápe. Všechny ty snímače mají dnes šum i dynamický rozsah úplně stejný úměrný pouze velikosti snímače a rozlišení s tím, že vyšší rozlišení sice více šumí, ale při zmenšení na rozlišení nižší je prostor to srovnat.
Ty foťáky se dnes opravdu liší pouze tím, jak firmware následně zpracuje a odšumí ten signál, jaký dynamický rozsah si z něj vezme.
Canon má nižší dynamický rozsah pouze proto, že uřezává dolní nepřesné hodnoty, Nikon se postupem času naučil z těch hausnumer nad nulou vyrábět cosi, co stále více připomíná realitu. Na Nikonu D7000 to bylo ještě chvílema k smíchu, dnes už je to docela důvěryhodné, ač vykouzlené.
No a šum záleží zase jen na tom, kolik ho tam nechají. Žádné čisté vysoké ISO není o tom, že by tam na snímači ten šum nebyl, je ho tam mnohem víc, než ukazuje i Canon, jen se prostě různě intenzivně čistí. A s různě důvěryhodným výsledkem.
No a proč se někdo diví Nikonu, který má podobnou strategii už 11 let?
Levnější D50 měla se stejným snímačem vyšší dynamický rozsah a méně šumu, než dražší D70s vydaná ve stejnou dobu. D70s měla jen malinko vyšší rozlišení, ale více šumu a horší DR.
Totéž s D200 a D80. D80 měla čistší výstup, ale přesto D200 měla přesnější barvy, vyšší rozlišení. Nejlevnější D60 se stejným snímačem zase šuměla mnohem méně, než profi D200.
Opět D300 a D300s versus D90 a D5100. D300 a D300s měly surovější výstup, pro nižší třídy platilo, že čím levnější kopie, tím vyžehlenější výstup.
Pro Nikon už 11 let bez výjimky platí, že to, co vyrábí pro profesionály, to žehlí minimálně. Profi a poloprofi stroje od Nikonu vždycky víc šumí. Už 11 let bez výjimky. Jestli je to dobře nebo ne, těžko říci, to je podle vkusu každého soudruha, ale že se někdo diví, to je mi záhadou.
Kdyby snímači z D5 zlevnili výrobu tím, že by místo 11 fps měl 3 fps a dali ho do entry-level těla, tak to má výstuop čistý jako dětská ***** a každý by to oceňoval. Ach jo.

-- 30. 3. 2016 14:24 --

Nehledě na časování. Pánové, je vám jasné, že na dejmetomu 3 vyčtení za sekundu a na 11 vyčtení za sekundu máte jaksi různě dlouhý čas? A že když máte na vyčtení snímače delší čas, tak vám po těch spojích teče menší proud a na postupný pokles k řekněme nulovému potenciálu buňky je více času a tedy vyčtení proběhne důsledněji? A že tady je někde odpověď na to, proč modely, které mají mít špičkový produktový výstup, mají "ostudně nízké fps", zatímco reportážní moduly s vysokým fps mají holt ten čtecí šum vyšší, protože něco za něco? A proč amatérské modely s vysokým fps (třeba bezzrcátka) měly nebo stále ještě mají jen 12 bitů a ne 14?
A když dáme dohromady cílového zákazníka, šum, dynamický rozsah, framerate, bitovou hloubku, přesnost barev, rozlišení, .... tak vždycky se nám totéž přelije nějak jinak podle názoru výrobce co zrovna cílový zákazník nejspíš potřebuje? A že recenzenti a my neustále požadujeme, aby každý model uměl všechno a za minimum peněz?
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků