od ForeignerOnEarth 30. 3. 2016 14:14
Já nechápu, že to ještě někdo nechápe. Všechny ty snímače mají dnes šum i dynamický rozsah úplně stejný úměrný pouze velikosti snímače a rozlišení s tím, že vyšší rozlišení sice více šumí, ale při zmenšení na rozlišení nižší je prostor to srovnat.
Ty foťáky se dnes opravdu liší pouze tím, jak firmware následně zpracuje a odšumí ten signál, jaký dynamický rozsah si z něj vezme.
Canon má nižší dynamický rozsah pouze proto, že uřezává dolní nepřesné hodnoty, Nikon se postupem času naučil z těch hausnumer nad nulou vyrábět cosi, co stále více připomíná realitu. Na Nikonu D7000 to bylo ještě chvílema k smíchu, dnes už je to docela důvěryhodné, ač vykouzlené.
No a šum záleží zase jen na tom, kolik ho tam nechají. Žádné čisté vysoké ISO není o tom, že by tam na snímači ten šum nebyl, je ho tam mnohem víc, než ukazuje i Canon, jen se prostě různě intenzivně čistí. A s různě důvěryhodným výsledkem.
No a proč se někdo diví Nikonu, který má podobnou strategii už 11 let?
Levnější D50 měla se stejným snímačem vyšší dynamický rozsah a méně šumu, než dražší D70s vydaná ve stejnou dobu. D70s měla jen malinko vyšší rozlišení, ale více šumu a horší DR.
Totéž s D200 a D80. D80 měla čistší výstup, ale přesto D200 měla přesnější barvy, vyšší rozlišení. Nejlevnější D60 se stejným snímačem zase šuměla mnohem méně, než profi D200.
Opět D300 a D300s versus D90 a D5100. D300 a D300s měly surovější výstup, pro nižší třídy platilo, že čím levnější kopie, tím vyžehlenější výstup.
Pro Nikon už 11 let bez výjimky platí, že to, co vyrábí pro profesionály, to žehlí minimálně. Profi a poloprofi stroje od Nikonu vždycky víc šumí. Už 11 let bez výjimky. Jestli je to dobře nebo ne, těžko říci, to je podle vkusu každého soudruha, ale že se někdo diví, to je mi záhadou.
Kdyby snímači z D5 zlevnili výrobu tím, že by místo 11 fps měl 3 fps a dali ho do entry-level těla, tak to má výstuop čistý jako dětská ***** a každý by to oceňoval. Ach jo.
-- 30. 3. 2016 14:24 --
Nehledě na časování. Pánové, je vám jasné, že na dejmetomu 3 vyčtení za sekundu a na 11 vyčtení za sekundu máte jaksi různě dlouhý čas? A že když máte na vyčtení snímače delší čas, tak vám po těch spojích teče menší proud a na postupný pokles k řekněme nulovému potenciálu buňky je více času a tedy vyčtení proběhne důsledněji? A že tady je někde odpověď na to, proč modely, které mají mít špičkový produktový výstup, mají "ostudně nízké fps", zatímco reportážní moduly s vysokým fps mají holt ten čtecí šum vyšší, protože něco za něco? A proč amatérské modely s vysokým fps (třeba bezzrcátka) měly nebo stále ještě mají jen 12 bitů a ne 14?
A když dáme dohromady cílového zákazníka, šum, dynamický rozsah, framerate, bitovou hloubku, přesnost barev, rozlišení, .... tak vždycky se nám totéž přelije nějak jinak podle názoru výrobce co zrovna cílový zákazník nejspíš potřebuje? A že recenzenti a my neustále požadujeme, aby každý model uměl všechno a za minimum peněz?