Callgaro:
Když jsem neměl ultraširokáč, říkal jsem si, že si ho dělám panorámováním
Když jsem měl malé rozlišení, také jsem si ho dělal panorámováním.
Když jsem měl mizerný DR, používal jsem HiTech a Lee přechodové filtry.
Když jsem neměl ostřící body na kraji, překomponovával jsem.
Když D80-ka neuměla dobrou expozici, naučil jsem se, jaké dělá chyby a uměl jsem je odhadnout a zkorigovat.
Když jsem neměl zkalibrovanou tiskárnu, dával jsem do fotolabu schválně posunuté fotky inverzně proti jejich barevnému posunu
Člověk si poradí, ale stejně je to úleva, když něco začne fungovat samo a vždycky a nemusíš to očůrávat. I když třeba plnohodnotně a účinně. Někdy je to člověku i líto, že se to tak pěkně naučil a už to nepotřebuje. Ale to jsem spíš zažil v odborné oblasti, když jsem se naučil pracně kompenzovat nějaký problém a oni to pak opravili a rázem to zvládl každý.
Takže jsem si vyzkoušel mnohokrát panorámování, pak tu 8-násobnou expozici od Olympusu. Jenže to jsou postupy výjimečné, náročné, člověk se k nim musí rozhodnout, něco ho stojí.
Pokud to pak máš na každý cvak a bez těch nutných podmínek (stativ, postproces, ...), je to o něčem jiném.
Dnes dělám běžně a mám natrénováno:
Nastavím Expoziční bracketing od -2EV do +2EV po 0 EV ... 3 sekundy
Sériové snímání .... 2 sekundy
Stisknu spoušť a čekám na 5 expozic v kuse ... 1 sekunda nebo víc podle času expozice
Z těch 5 smažu hned 2-3 podle displeje ... 5-10 sekund
Vrátím tam normální snímání bez bracketingu ..... 5 sekund
V Photoshopu CC spojím 2 RAWy: ..... 5 sekund.
Tedy celkem půl minuty.
Pokud bych to měl ve stejné kvalitě na 1 cvak jen proto, že foták je chytrej - bylo by to příjemný. Ne, že by mě to nějak extrémně pomohlo, ale příjemný by to bylo. Kdyby byl výsledek stejný.