D5300 vs. D7100

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod chlapcisko 23. 5. 2014 13:11

Presne tak, 4K video sa dá použiť na produkciu kvalitného FullHD:
http://www.eoshd.com/content/12594/excl ... -10bit-444
chlapcisko
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 23. 5. 2014 13:56

Vierzbowski píše:4K není marketingová bublina, ale má své konkrétní výhody. Jdou dělat výřezy, získá se větší dynamický rozsah a dá se lépe pracovat s barvami. Výstup se nebude řešit 4K, ale bude se upravovat na velmi kvalitní fullHD.


Podle dostupných informací to umí 4:2:2 10-bit or 8-bit External HDMI nebo 4:2:0 8-bit internal. Takže bych se držel toho, že to za normálních okolností točí 4:2:0 a datový tok je přes 100MBps, což je o těch nejdražších kartách.

4:2:2 to umí poslat externě do recorderu, který stojí kolik?

Pro color grading je například obvykle vyžadováno 4:2:2. 4:2:0 se používá u koncových formátů, s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to stejné jako rozdíl mezi RAW:JPG u statického snímku. Když tedy pominu, že to není úplně RAW, jako například z Blackmagic.

Nároky na produkci 4K záznamu jsou v podstatě dvojnásobné, doloženo na příkladu GoT, jedna episoda 39.000/25.000 $
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vormen 23. 5. 2014 14:11

trošku OT ne?
vormen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 23. 5. 2014 14:26

Vierzbowski píše:Panasonic GH4 má ve fullHD 96 fps. K tomu natáčí do 4K. Má na video optimalizované objektivy. Kvalita videa je na úrovni kamer typu RED. Takže na focení koupit něco levného a nenáročného, na video Panasonic GH4. Tady není co řešit.
vormen píše:trošku OT ne?


ne
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hozja 23. 5. 2014 20:38

Vážení kolegové,

děkuji za odpovědi, byť ne zcela všechno bylo zodpovězeno. Nicméně zkusím zareagovat na některé posty:

chlapcisko píše:Mimochodom, Canon 70D kvôli nezvládnutému moire pri videu nie je na serióznejšie natáčanie asi moc vhodný.


Tomuto moc nerozumím. Low-pass filtr nemá Nikon a tak vznik Moire hrozí spíše u Nikonu. Pochopitelně se může stát i na Canonu, ale je to nepravděpodobné, ne? A pokud vezmu jako strop pořizovací cenu přístrojů 70D a D7100, tak by mě zajímalo, který fotoaparát je na video vhodnější než 70D a D5300?

qwerts píše:Jinak mám D7100 a pokud máš canon a nějaké objektivy k tomu a chceš točit video, tak to přestaň řešit a kup 70D, u Nikonu při videu ani nezměníš clonu, musíš vypnout LV změnit clonu a zapnout LV...

pokud chceš jen fotit a video tě nezajímá, ber Nikon.


No objektivy mám (ale ne moc vhodné pro video - na foto super), ale právě že chci fotit ale i točit. Takže pátrám.


Jinak co se týká 4k videa, tak to je pro mě zatím zcela "out of range". Nemám to čím natočit, na čem sestříhat (moje i5-2500K by to asi nedala), na čem přehrát a ani na čem zobrazit. (teď jsem viděl v Alze na tý prohnutý LG televizi nějaký promo-video ve FullHD a že bych měl pocit, že je to nedostatečné, to opravdu ne..)

Při svém nedávném vstupu do světa natáčení HD videa jsem zjistil jednu velmi znepokojivou věc, která je poměrně zásadní a to, že prostě 25p nestačí (a zaráží mě, že se to nikde moc neřeší).
Pokud točím 1920x1080/25p a "švenknu" s apatárem (ani nijak rychle) - např. sleduju dítě jedoucí na kole, tak video tzv. strobuje (toto označení jsem někde četl, tak snad jsem to trefil správně) a pozadí prostě "poskakuje". Zkoušel jsem všelicos a jediné řešení je použít 1280x720/50p. Úžasná plynulost videa... A protože u Canonu umí 1920x1080/50p pouze Canon EOS-1D C (za cca. 300tis), tak o tom se nemá cenu bavit. A tak když jsem 50p ve Full HD spatřil u D5300, tak mě to velmi zaujalo.

Zvláštní je, že toto taky nikdo moc neřeší. To si všichni pouští videa z foťáku rovnou do TV a už na PC žádné zpracování nedělají? Nebo to stačí UPnout na YouTube a "hotovo". Jsem zřejmě staromódní, ale já svá videa "proženu" střižnou, převedu do MP4 (H.264) a teprve pak to uložím na domácí NAS a UPnu na cloudové úložiště (pouze jako záloha v *.tc)

Ještě by mě opravdu zajímala další věc, to opravdu nikomu, kdo točí na "klasických" (rozuměj: zvuky vydávajících) objektivech video na DSLR, tak nikomu opravdu nevadí ono "bzučení" nebo "vrčení", které vydává AF motor. A je to on, pokud přepnu na MF, tak se tento zvuk neobjevuje. Bezpochyby skvělý Panasonic GH4 je pro mě zcela mimo - nemám na to žádná skla, DSLM už doma mám (EOS-M) a hlavně jeho cena je opět zcela mimo moje možnosti.
hozja
Kolemjdoucí


Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků