Měl bych jedno vysvětlení pro Pentaxí chování:
Chtějí se v něčem lišit, být na to pyšní a hlavně nechtějí, aby to někdo okopíroval nebo něčím překonal. Tak vymysleli ďábelský plán: vytvořit nejlepší výrobek, který bude obchodně tak neúspěšný, že žádná konkurenční firma se nebude zabývat tím, jak ho překonat, co proti němu postavit, prostě si ho nesmí ani všimnout. A povedlo se to dokonale: Canon a Nikon se vzájemně hlídají, reagují prakticky symetricky, ale pro konkurenci Pentax jakoby ani nebyl. Nikdo se ho nesnaží překonat, dorovnat, něco okopírovat, prostě kdyžv posledních letech vymyslí Pentax něco nového, tak žádná jiná firma to pak mnoho let neokopíruje. Kdysi, když měl Pentax obchodní zvuk, tak to ano, to na jeho novinky ostatní formy reagovaly, ale teď nic. Paráda. Pentax vymyslel už asi před 10 nebo 15 lety automatickou expozici podle MTF křivek objektivu a má ji furt sám! Neuvěřitelné v dnešní době, kdy většina zlepšováků vydrží osamoceně ani ne rok. Kompoziční posun snímače v Live View - to už taky pár let nikdo z konkurence neopajcoval. Pentax to totiž šikovně utajil - raději do obchodů nedává své výrobky, aby si je náhodou nekoupil nikdo od Canonu, Nikonu, Sony, Olympusu a tak. Jistota je jistota. Nebo to chytré nezobrazování vybraného ostřícího bodu, aby fotograf byl stále ve střehu - taková geniální věc a zase ji nikdo neokopíroval. Trap fokus s objektivy od Pazdery - zase nic!!! Já bych se ani nedivil, kdyby generální ředitel Canonu toho Pazderu dokonce ani neznal!!! A to je asi úplně největší majstrštyk: Pentax utajil před konkurencí i Pazderu!!! Je tu nějaký Puntík, který to furt vyzrazuje, ale ani tak se to ještě k Nikonům a Canonům nedostalo!
Pentax je taková "Hospoda na mýtince". ("Vždycky chtěl mít hospodu, ale chodili mu do ní lidi.....") No a Pentax objektivy, to jsou teprve unikáty. Neokopírovatelné. Ani výzvědné oddíly Canonu i Nikonu je nikde nesehnaly!!! Takhle se to má dělat, takhle se má bojovat proti průmyslové špionáži!

A to při tom hledání našli živýho Elvise Presleyho, archu úmluvy, dokumentaci z Arey 51, 52 Puntíkovo skutečných fotografií, Golema. Lochnesku a Yettiho, ale Pentax objektivy vždycky jen na obrázku.