A co tím chtěl básník říci?
Fakt je jedna věc. D7100 neskutečně pomáhá získat maximální ostrost a kresbu z objektivů. Prostě ta kresba tam je. U malého rozlišení navíc se silným AA filtrem se doostřování stává softwarovým vytvářením dojmu něčeho, co tam není. U D7100 tam ta poctivá data jsou, lze je dostat hezky neodšuměná až do vysokých ISO hodnot a má smysl je ideálním způsobem zpracovat, čímž neříkám, že to umím, ale pohledem na výsledky D7100 je vidět, že má smysl se to učit. Minimálně pro obrázky krajiny, architektury, .... Člověk má pocit jako kdyby mu nabrousili všechny objektivy.
-- 11. 4. 2013 11:05 --Gamut: "Pochopil bych, že v době kdy byly DF v plenkách bylo zapotřebí mnohem více úsilí, což se mi jeví v dnešní době naprosto opačně."
Tohle je jen půlka pravdy. Z blbejch dat se nedá uvařit kvalitní výsledek, takže výsledky toho úsilí neměly adekvátní efekt. Čím lepší data, tím jsou výsledky úsilí lepší.
Asi jako úsilí věnované vzdělávání chytrého a hloupého dítěte. To má taky dva pohledy. Podle jednoho pohledu je nutné se hloupému dítěti více věnovat, aby zvládlo totéž, co chytré zvládne bez doučování. Podle druhého pohledu se úsilí věnované chytrému dítěti více vyplatí. Obojí je správná úvaha.
A totéž s obrazovými daty. Obrázek z mizerného foťáku bylo nutné pečlivě zprocesovat, aby z něj vůbec něco bylo. Postproces z výborného foťáku je zase úsilí, které padne na úrodnou půdu.
Záleží z jakoho pohledu se to bere. Buď chceme dosáhnout nějaké akceptovatelné úrovně a pak můžeme říci, že z D7100 padá takový výsledek, že se na to nemusí vůbec sahat. A z tohoto pohledu je to pravda. Z druhého pohledu můžeme říci, že úsilí věnované záběrům z D7100 může vyústit ve výsledky, které odpovídají úplně jiným ... a dražším kategoriím fotoaparátů a objektivů. Třeba se relativně více přiblížit čemu ... ať netroškařím ... středoformátu ... neříkám dosáhnout ... ale snížit náskok. Jo ten druhý pohled je taky legitimní. Vyždímat z D7100 co se dá a dostat se s tím co nejvýše. V roce 2007 jsem měl stejné záběry labského údolí z mého Nikona D80 + Sigma 10-20 versus nějaký Phase One P45. Na tom středoformátu byly vidět květiny za oknem domečku dole v údolí. Pecka. D80-ka se silným AA filtrem, 10 MPx a nic moc Sigmou 10-20 sotva nakreslila to okno. Mám pocit, že dnes by D7100 ten rozdíl trošku stáhla.
