D7100

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Hamk 8. 4. 2013 20:55

Když je tělo odolné proti vlhkosti, jak je to s utěsněním objektivu ? Lze nějak poznat objektiv, který je také odoný proti vlhku? Jak je vyřešeno potencionální vnikání vlhka skrz závit/bajonet u nasazeného objektivu na D7100 ? Nevíte někdo ? ;)
Hamk
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sofin 8. 4. 2013 21:46

Proti vlhku by měly být utěsněné všechny Nikon objektivy, které mají kolem bajonetu gumový kroužek. Jen nevím jak je to u zoomů, ten kroužek má i můj Nikkor 18-200VRII, ale stejně tomu vysunujícímu se tubusu moc nevěřím :-)
sofin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod NefroniK 8. 4. 2013 22:13

Ten gumový krúžok je tam práve na zamädzenie vnikaniu cez bajonet do tela. Ale čo sa týka vysúvania, to ja neviem. :)
NefroniK
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daf 9. 4. 2013 06:44

Voděodolné jsou jen nejdražší profi skla. Jestli je utěsnění lze poznaj jen ze specifikace objektivu.
Daf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 4. 2013 15:28

FotoABC, máš ďalšieho kandidáta na RAW spracovanie: DxO Optics Pro 8.1.5 extends support to Nikon D7100
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 10. 4. 2013 15:39

Ganec: jo, dík, zatím zjišťuji, že na některé motivy je stále lepší začít Nikon Capturem NX2, zatímco na jiné je to pravé Adobe Camera RAW. Ovšem pro oba začátky jsou zcela suverénně nejlepší pokračování Google Nik plug-iny - Sharpener Pro 3, DFine 2, Viveza, ....
To fakt nemá v ničem konkurenci.
Bohužel to znamená poslat si RAW z Capture NX2 do Photoshopu a tam na to poštvat Google Nik plug-iny. Jde to, ale je to trošku divoký.
Kdyby to šlo nějak obalit Lightroomem, jenže bohužel s Lightroomem mám zásadní problém - neumím nejprve zmenšit a pak zavolat Nik plugin Sharpener 3.

Potřeboval bych:
- hromadné a kopírované úúpravy z Lightroomu
- vyvážení bílé, barvy a likvidaci chromatické aberace z Capture NX2
- křivky umí všechno
- doladění přes Color Points z Capture NX2 nebo Google Nik Viveza (plugin CS6 nebo Lightroom)
- případně lehce selektivně odšumět přes Google Nik DFine 2
- případně poretušovat a srovnat v Photoshopu CS6
- zmenšit Photoshopem CS6 nebo Capturem NX2
- doostřit trojitým nástrojem přes Google Nik Sharpener Pro 3 (plugin CS6 nebo Lightroomu)
- tisknout z CS6

... a teď si na tohle udělat workflow. :-) :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod T-Lama 10. 4. 2013 16:00

FotoABC: Přijde mi, že z toho zbytečně děláš softwarové porno. U kolika snímků bys tohle chtěl provádět? Pokud u jednoho či dvou, tak možná.. ale nedovedu si představit tímto způsobem upravovat byť třeba jen 10 fotek z odpolední procházky a už vůbec ne nějaký rozsáhlejší fotoreport. ;-)
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 10. 4. 2013 16:52

Hamk píše:Když je tělo odolné proti vlhkosti, jak je to s utěsněním objektivu ? Lze nějak poznat objektiv, který je také odoný proti vlhku? Jak je vyřešeno potencionální vnikání vlhka skrz závit/bajonet u nasazeného objektivu na D7100 ? Nevíte někdo ? ;)


Vodeodolny objektiv poznas uz od pohledu, potazmo po "omaku". To gumove tesneni je jedna z indicii, ale jeste to nezmanea, ze je samotny objektiv zatesneny, nebot se jedna hlavne o tesneni samotneho bajonetu fotaku. Urcite nebudou vylozene utesnene objektivy, ktere maji nejaky vysuvny tubus (to je poznavaci znameni cislo jedna), at uz vne (napr. 70-300VR), nebo unvnitr (50/1.8G) a to i presto, ze maji gumove tesneni bajonetu. Nicmene zas to neber tak, ze by se ti pod lehkym destem objektiv rozpadnul, sam jsem netesneny Nikkor 70-300VR osprchoval ve vane a mnohokrat jsem s nim fotil za deste, za snezeni a v prasnem prostredi. Samozrejme si hlidam, ze kdyz mi naprsti na ten vysuvny tubus, tak nez objektiv zasunu, tak ten tubus otru od vody. Ona pak nejaka nedostatecne vysusena vlhkost v objektivu nedela dobrotu, coz se v krajnim pripade za par mesicu ci let muze projevit i plisni na optice. Poznavaci znameni cislo dve je zlaty krouzek, ktery znaci profi radu objektivu Nikkor a take by mohl oznacovat prave vlhko-odolnost, byt to nemusi byt pravidlem pro uplne vsechny.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwerts 10. 4. 2013 17:25

T-Lama píše:FotoABC: Přijde mi, že z toho zbytečně děláš softwarové porno. U kolika snímků bys tohle chtěl provádět? Pokud u jednoho či dvou, tak možná.. ale nedovedu si představit tímto způsobem upravovat byť třeba jen 10 fotek z odpolední procházky a už vůbec ne nějaký rozsáhlejší fotoreport. ;-)

Asi tak, ze zvedavosti jsem si stahl trial toho Nik baliku a pri druhe fotce jsem si rikal ze na tohle bych se mohl *****. Nerikam ze ten soft je spatnej, ale abych tak upravoval vsechno co vyfotim? to radsi prodam fotak a budu si kreslit, kor kdyz me to nezivi.

Jinak nemate nekdo zkusenost s odolnosti 16-85? :) Kdyz uz se o tom tak bavite, mel bych se bat nejakeho destiku, kor kdyz ma takovy ten zdvojeny vysuvny tubus?
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 10. 4. 2013 17:55

qwerts: mám první kus prodaný v ČR a stále, musím zaklepat, OK. No, fotím s ním jen v takovém dešti, ve kterém má smysl dělat fotky. Vono když teče voda po přední čočce, tak ten obraz není úplně ideální. Pokud to není záměr, což v mém případě nějak není. :-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod assaywolf 10. 4. 2013 20:15

Ptal jsem se tu minulý týden na to zobrazování vyfocené fotografie u D7100, že je jako "máznutá" a až při prvním zvětšení (+) se to zaostří, dělá Vám to taky ?
Díky.
assaywolf
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwerts 10. 4. 2013 22:11

To mi prijde normalni ze 24mpx foto na 640x480 nevypada ostre, pokud chces kontrolovat ostrost fotky ve fotaku... musis zoomovat
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 10. 4. 2013 23:10

Asi to nezmenšují zrovna procesorově náročným algoritmem.

-- 11. 4. 2013 00:23 --

K tomu Nik balíku:
tohle je cvak z ruky
http://www.tomx.eu/Testy/DSC_2208.jpg
a zhruba minuta lajdáckého hranísi s dostřením Google Nik pluginem. Jen je mně z toho jasné, že má smysl v krajině si najít pěkné místo, dobu, kdy atmosféra nejméně naruší přenos kontrastu, pořádně zabodnout Gitzo stativ, utáhnout, předsklopit na pár sekund a pak z toho pečlivým postprocesem vytáhnout vyrýsovanou krajinu. Jen tak pro radost. Mně se dobře kouká na prokreslené obrázky, samozřejmě když na nich je principiálně podařený záběr, ale to, že je každá šiška na stromě realistická, to je hezká třešinka na dortu.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Gamut 11. 4. 2013 09:30

Tak raději přihodím další pokračování při použití různých algoritmů vzhledem k saturaci. Tím jsem chtěl jen říct, že 90% práce vzniká hned na začátku PP. Vše co následuje by mělo být jen došperkování. K tomu co lze nazývat "workflow" se raději nevyjadřuji. Jen mám pocit, že se jedná o slohové cvičení, co vše je "potřeba" k dosažení finálního výsledku naházené na hromadu. Pochopil bych, že v době kdy byly DF v plenkách bylo zapotřebí mnohem více úsilí, což se mi jeví v dnešní době naprosto opačně.
Přílohy
saturace.JPG
Gamut
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 11. 4. 2013 09:52

A co tím chtěl básník říci?

Fakt je jedna věc. D7100 neskutečně pomáhá získat maximální ostrost a kresbu z objektivů. Prostě ta kresba tam je. U malého rozlišení navíc se silným AA filtrem se doostřování stává softwarovým vytvářením dojmu něčeho, co tam není. U D7100 tam ta poctivá data jsou, lze je dostat hezky neodšuměná až do vysokých ISO hodnot a má smysl je ideálním způsobem zpracovat, čímž neříkám, že to umím, ale pohledem na výsledky D7100 je vidět, že má smysl se to učit. Minimálně pro obrázky krajiny, architektury, .... Člověk má pocit jako kdyby mu nabrousili všechny objektivy. ;-)

-- 11. 4. 2013 11:05 --

Gamut: "Pochopil bych, že v době kdy byly DF v plenkách bylo zapotřebí mnohem více úsilí, což se mi jeví v dnešní době naprosto opačně."

Tohle je jen půlka pravdy. Z blbejch dat se nedá uvařit kvalitní výsledek, takže výsledky toho úsilí neměly adekvátní efekt. Čím lepší data, tím jsou výsledky úsilí lepší.
Asi jako úsilí věnované vzdělávání chytrého a hloupého dítěte. To má taky dva pohledy. Podle jednoho pohledu je nutné se hloupému dítěti více věnovat, aby zvládlo totéž, co chytré zvládne bez doučování. Podle druhého pohledu se úsilí věnované chytrému dítěti více vyplatí. Obojí je správná úvaha.
A totéž s obrazovými daty. Obrázek z mizerného foťáku bylo nutné pečlivě zprocesovat, aby z něj vůbec něco bylo. Postproces z výborného foťáku je zase úsilí, které padne na úrodnou půdu.
Záleží z jakoho pohledu se to bere. Buď chceme dosáhnout nějaké akceptovatelné úrovně a pak můžeme říci, že z D7100 padá takový výsledek, že se na to nemusí vůbec sahat. A z tohoto pohledu je to pravda. Z druhého pohledu můžeme říci, že úsilí věnované záběrům z D7100 může vyústit ve výsledky, které odpovídají úplně jiným ... a dražším kategoriím fotoaparátů a objektivů. Třeba se relativně více přiblížit čemu ... ať netroškařím ... středoformátu ... neříkám dosáhnout ... ale snížit náskok. Jo ten druhý pohled je taky legitimní. Vyždímat z D7100 co se dá a dostat se s tím co nejvýše. V roce 2007 jsem měl stejné záběry labského údolí z mého Nikona D80 + Sigma 10-20 versus nějaký Phase One P45. Na tom středoformátu byly vidět květiny za oknem domečku dole v údolí. Pecka. D80-ka se silným AA filtrem, 10 MPx a nic moc Sigmou 10-20 sotva nakreslila to okno. Mám pocit, že dnes by D7100 ten rozdíl trošku stáhla. ;-)
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků