"do oci bijici tvrde prechody mezi casti obrazu co je v hloubce ostrosti a totalne prezehlenym bokehem"
Přesně tohle se mně líbí, ovšem samozřejmě ne, pokud někdo takhle
expresivně pejorativně označí určitý styl.
Já tvrdím, že malá hloubka ostrosti má být jako když ostrá žiletka vyčnívá ze smetany.
Jinak bokeh MUSÍ mít určitou míru šumu, aby byla zakryta posterizace způsobená jemnými tonálními přechody v 8 bitech. ˇ
Na totálně hladké podlaze vidíš i milimetrový schůdek, na neposekaném trávníku nevidíš ani centimetrový schod - to je pozitivní vliv šumu na posterizaci.
Divákovi sklouzávají oči automaticky na nejostřejší část obrazu. PROTO také je malá hloubka ostrosti výrazovým prvkem fotografie.
Špatné je, pokud není hned jasné, kde je ještě bokeh a kde je to, co divákovi chceme vnutit. Pokud je nejostřejší částí obrazu šum, je to špatné. Pokud je to, co je v hloubce ostrosti, jen o něco více ostré, než bokeh, je to taky špatné, protože divák by někde rád zakotvil, a on to ostré místo nenajde.
-- 3. 4. 2013 16:38 --
Ukázka důvodů, proč si asi nekoupím Sigmu 24/1.8, i když bych objektiv 24/1.8 vysloveně chtěl:
http://www.flickr.com/photos/twinleaves ... 8/sizes/o/
- kde je bokeh a CO je ostré?
http://www.flickr.com/photos/infinitea/ ... 3/sizes/o/
- o něco lepší, ale stále tam není na úrovni 6 MPx ostrého nic
http://www.flickr.com/photos/shiokuma/4 ... 1/sizes/o/
- přesně to, co čem mluvím - struktury šumu jsou ostřejší, než "zaostřený" objekt
http://www.flickr.com/photos/shiokuma/3 ... 8/sizes/o/
- jediné, co je na fotce ostré, je struktura šumu