od FotoABC 9. 1. 2012 23:32
Nikon D4 se od Canon 1Dx prakticky nijak papírově neliší, protože tyhle číselné rozdíly jsou totální prkotiny a určitě se podle nich nebude rozhodovat ten, kdo si jeden nebo druhý systém koupí. Málokdo se rozhoduje mezi D4 a 1Dx od nuly, každý takový zájemce už má nějakou historii a zkušenosti a to rozhodne v případě takto prakticky shodných těl. Samozřejmě v případě, že se budou opravdu i shodně v praxi chovat. Ono to ostření, expozice i vyladění obrazu se nedá vyčíst z papíru, ale jen z důkladného vyzkoušení. A v případě, že jedna z firem udělala nějakou chybu, která se i v této kategorii stávají, tak rozdíl 5% v nějakém parametru je proti tomu o ničem.
Ještě důležitá věc k tomu High ISO. Nativní ISO versus pushnuté se prakticky liší v tom, jestli se signál vynásobí analogově před A/D převodníkem nebo digitálně za ním. Vzhledem k tomu , že se vyčítá 14-bitově s 16-bitovou atitmetikou, je to, jestli je ISO 25 600 získáno analogově nebo digitálně, prakticky lhostejné. Na ISO 25 600 a výše je v 14. bitu už zcela spolehlivě pouze šum, tedy zcela náhodná hodnota. Takže i bez A/D převodu je vždy splněna základní podmínka, že A/D převodník na nejvyšší ISO 12 800 zdigitalizuje veškerou validní informaci o hodnotě signálu. Takže pokud Nikon udělá ISO 204 000 digitálně, znamená to pouze, že 14. bit posune do 10. bitu. Takže má na ISO 204 000 Nikon 10 bitů získaných z AD převodníku. Canon má na ISO 204 000těch bitů z AD převodníku 12. Vzhledem k tomu, že na takové ISO šumí už 8-bitový JPEG jako hrom, tak je dokonale lhostejné, jestli je 11. a 12. bit analogově náhodné číslo nebo digitálně náhodné číslo. To je principiálně úplně fuk. Stejně se na ISO 204 000 ze stínu z RAWu nic ještě více vytahovat nedá.
Jestli máš na ISO 204 000 v RAWu rezervu 2 bity nebo 4, to ráčí být úplně fuk, stejně ta rezerva jsou náhodná čísla, tj. šum.