Kvalita Digitálních zrcadlovek oproti zrcadel na film.

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod irmo 10. 12. 2010 07:27

k matnici ja mam KetzEye a nemyslim si, ze je drahy na kvalitu co punuka ... mal som aj lacny is ebay ale ten bol katastrofa ... tak som orezal z analogovej zrkadlovky, to uz bolo lepsie ale nebolo to uplne ono.

Este ked mi niekto povie, ze kupuje s5 pro kvoli JPG, tak budis to viem pochopit .... fujifilm vzdy mal pomerne dobre prepracovane farby atd a to EV co vopcha s5 pro do JPG (prirodzene) stale patri k tym lepsim co je na trhu.

Ale ze by som pri foteni do RAW nejak pocitovat "omedzenie" v dinamike pri dobrom fotaku sa neda povedat... skorej mam problem ako vopchat tolko EV do obrazku bez toho aby stoho bola gicovka (ktoru omylom ludia nazyvaju HDR)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod oniiicek 10. 12. 2010 09:07

Mňa by celkom zaujímalo ako fotograf vedel ked fotil so zrkadlovkou na film že má dobre nastavenú expozíciu??? Či iba tak hádali podľa svojich skúseností??? Asi nejaké histogramy nemali či??? Hlavne ma zaujíma to ISO od ktorého je tak závislá možnosť nastaviť čas a clonu. Ai najväčší problém bol voliť film nie??? I keď som niekde čítal, že veľa vtedy profi. fotografov malo svoje obľúbené filmy, ktoré používali pri rôznych situáciách. Stále mi nejde do hlavy ako vedeli, že daný film o danej citlivosti ešte bude stačiť na dobrú expozíciu pri zhoršených svetelných podmienkach. Lebo ja keď fotím na digitály hneď vidím, že potrebujem zvýšiť ISO, aby som mohol skrátiť čas, alebo u filmu bola nejak väčšia tolerancia, či rozpätie použitia jedného filmu o určitej ISO hodnote???.Celkom rád by som sa dozvedel aj o týchto filmových foťákoch len nikde som na webe nejak nenašiel viac informácii, kedže teraz je už moderná digitálna fotografia. ďakujem za možno také pre niekoho blbé otázky, ale keďže som nikdy nemal zrkadlovku na film celkom mi to vŕta hlavou 8-)
oniiicek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 10. 12. 2010 09:18

Mali tak isto meranie expozicie alebo merac so sebou...akurat si nevidel hned to, co odfotis... da sa to prekvapujico lahko ;)
Priklad super-fotaku z filmovej doby: http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS-1v
45 bodovy AF, 21-zonove meranie expozicie, bodove meranie zviazane so zaostrovacim bodom, 10fps, plno uzivatelskych funkcii, neskutocna vydrz na baterky a odolnost...
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod golem2 10. 12. 2010 09:29

Aj na filmových fotoaparátoch sú expozimetre, farebné filmy a zvlášť diapozitívy by mali byť exponované presne.
Na voľbu aký film si už sám odpovedal- pri zhoršených svetelných podmienkach. Čiernobiele a aj farebné filmy sa dajú pushovať na vyššiu citlivosť, za cenu zvýšenej zrnitosti.
Prečo hovoríš v minulom čase, na film sa ešte stále fotografuje.
http://www.temnakomora.cz/
Canon 6D, 17-40, 24-105,70-200/2,8,100/2,8 IS,
golem2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oniiicek 10. 12. 2010 12:54

Diky za linky...No čo som si všimol, tak väčšinou boli zrkadlovky robené z odolnejších materiálov ako teraz, ale to je asi skôr tým, že to boli drahé veci skôr pre ľudí čo sa tým živili. Ono na mňa strašne dobrý dojem robí, keď foťák má kvalitné a odolné telo!!! I keď sám taký nemám :D. Teraz kolko môže stáť najlacnejšia zrkadlovka aj s kvalitným telom...Tipol by som si nejakých 700 eur bez objektívu???
oniiicek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daf 10. 12. 2010 13:23

Co se měření expozice týče, tak běžný barevný negativní film má poměrně velkou expoziční pružnost. Může se přeexponovat o 2EV a podexponovat o 1EV. Ve Fotolabu si s tím poměrně dobře poradí.
Daf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 10. 12. 2010 13:35

No...napr. ten Canon EOS 1V stal cca 100 000,- Sk, takze je to cena plne zrovnatelna so sucasnymi profi telami... a aj plastove zrkadlovky vysli podobne, ako tie sucasne (od 400€ vyssie)... ceny DSLR sa momentalne dost podobaju 35mm SLR v dobe, kedy som zacinal pozerat po fotografii...najvacsi rozdiel ale zostava vo velkosti snimaca... ceny FF aparatov budu este dlho pomerne vysoke...
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod VladexAndroid 10. 12. 2010 23:58

to IRMO: kdyz ja mam Nikon D70, resp D40 - jasne ze muzes pouzit expozicni bracketlight, ale kdyz nemas stativ tak to nejde, kdyz to delas z jedny tak to neni ono, kdyz zvysis jen samotny kontrast v Lightroomu (primo vec nazyvanou Contrast) tak to uz mrvis

jeste me celkem zajima udaj Bitova hlouba - ten Fuji ma 21,5 bit - udaj bitova hlouba moc nechapu - to je jako na urovni logiky ? (A->D prevod ?) http://www.dxomark.com/index.php/en/Cam ... (appareil1)/511|0/(appareil2)/436|0/(appareil3)/180|0/(onglet)/0/(brand)/Fujifilm/(brand2)/Canon/(brand3)/Canon

resp kdyz jedu ja na vylety fotit, tak si beru porad ten Nikon D70 (tj horsi - v pripade ztraty) a vetsinou Tamron 28-75 F4 - pokud vis o zpusobu, jak radikalne vylepsit kvalitu sem s nim, vetsi rozliseni nepotrebuji, dale fotim na ISO 200, vyssi citlivost nepotrebuji, stabilizaci taky vicemene ne
VladexAndroid
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 17. 12. 2010 16:42

Vylepšit kvalitu? Kvalitní objektiv + správně exponovat snímek + zkusit jestli jde vyrobit falešný HDR z jednoho RAW v počítači. A to je tak vše..
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod fotograf30 17. 12. 2012 23:36

Četl jsem to tu a i když je to staré vlákno tak mi to nedá. Ono je pěkné jak vždy někdo napíše, že film má třeba 10 mega nebo 15 mega ale nějak se zapomíná na to, že každý materiál je jiný a že on ani ten digitál který je označen třeba jako 16 megový těch 16 mega nemá - jelokož obsahují low pass filtry a td je reálné rozlišení menší. Naproti tomu u filmu existují materiály zcela nově vyvinuté jako třeba Kodak Ektar které mají dobré rozlišovací schopnosti. Co je úplně zcela jinde jsou pak materiály jako Adox CMS 20 nebo Spur Nano Edge které se schopností až 800 čar při správném zpracování šahají daleko za možnosti těch nejlepších objektivů. Další věc je ta, že málokdo si uvědomí, že když se srovnává film/digitál většinou se ten film skenuje - jenže to je jen další stráta kvality u filmu a výsledek je vždy jen tak dobrý jak kvalitní je skener. Z filmu se nejvíce vytěží při mokré cestě a proto by se měli porovnávat papírové fotografie a né snímky na monitoru. Kvality BW materiálů jsou stále nedostižné a různé simulace u digitálu se snahou dosáhnout toto podání jsou sice zajímavé ale stále ještě někde jinde. Docela pěkné porovnání je tady v tomto článku. Leica M7 proti M9 se stejným špičkovým sklem Summilux-M 1.4/50 ASPH na ideální clonu f5,6 - o všem krásně vypovídají dva zvětšené výřezy - každý nechť posoudí sám.

http://www.imx.nl/photo/Film/page169/page169.html

Ještě doplním, že u digitálu je teď dost patrný posun a snaha o zlepšení kvalit třeba právě odstraňováním LP a AA filtrů či jako u FUJI změnou barevné masky za jinou která by více odpovídala filmovému podání. Digitál má sposty výhod a má budoucnost - pokud nebude opět něčím překonán, ale film má své místo a pokud se využijí a respektují jeho možnosti i slabiny pak třeba v BW podá stále daleko více než umožnuje digitální technologie - navíc toto médium je prověřeno desítkami let a jak se ukazuje archivace digitálních dat je problém - nedávno jsem četl, že se znažuje přepis digi dat na právě filmový materiál ;-) zajímavé
fotograf30
Kolemjdoucí

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků