Nikon D7000

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 21. 3. 2011 23:13

venca - Minimálně v těch "telatech" by sis nepomohl vůbec. 50D sice může být ve výstupu o něco horší, ale foťák je to co do parametrů pořád velmi dobrý.
_DAVE_
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod player 21. 3. 2011 23:15

No, jenze to "jenom na vyssi citlivosti" muze byt za jistych, rozumej mnoha, okolni dost zasadni vyhoda. Nehlede k tomu, ze to neplati jen pro ty vyssi citlivosti. Staci se podivat na porovnavacky sumu jak to vypada, kdyz se na nizke (zakladni) citlivosti vytahnou stiny u novych snimacu Nikonu (D7000) a stiny ze snimacu u Canonu (60D):
ObrázekObrázek
Canon ma 9 ostricich bodu, pokud jsou vsechny krizove, tak Nikon ma TENTYZ pocet krizovych bodu + 30!!! dalsich k tomu. Jestli tady chce nekdo tvrdit, ze jsou si AF rovny, tak ... si asi vystaci jen se stredovym ;)
http://www.youtube.com/watch?v=mU4Mru3BFH4
A k tomu hned navazu ostreni objektivu. Pokud 70-300 stiha tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=L-0AIYtdik4
...tak uz vazne nevim co by se muselo dit, aby nestihal. Pravdou ale je, ze protijedouci F1 jsem s tim fotit nezkousel. Jinak CA vsechny nove Nikony automaticky odstranuji a proto jsem ji jiz ani na D90 u thoto objektivu na fotkach nespatril.
S cim souhlasim do puntiku, je ztrata makra, logicky. S tim predpokladam ale tazatel pocita, nebot neni hloupy a vi, ze Canon objektiv na Nikon nenasadi ;)

-- 21. 3. 2011 23:16 --

_DAVE_ píše:venca - Minimálně v těch "telatech" by sis nepomohl vůbec. 50D sice může být ve výstupu o něco horší, ale foťák je to co do parametrů pořád velmi dobrý.


Dalsi jednostranny prispevek. Jake pak vubec? A kde ma ten Canon 300mm ohnisko? Co kdyz tazatele zrovna delsi ohnisko laka?
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ggrand 22. 3. 2011 09:27

player: nebudeme si hrat na cisilka, ze ne. Pocet jeste neznamena dobre rozlozeni a casto kvuli rychlosti prepinani mezi body vypinam 51 bodu a zapinam pouze 11 nebo kolik to je-v tomto pripade je krizovy pouze jeden jediny bod a to prostredni a to je to same i u d7000, 9 krizovych znamena okoli stredniho, to jestli je na urovni C50, tak to uz fakt nevim. No a blbinky typu 3D AF nebo jak to nazyvaji radeji vubec neuvadim. Vzivote jsem to rozume nepouzil, neni to spolehlive.
To ze 70-300 zvlada psa na snehu neznamena, ze v jinych podminkach nebude vuci 70-200 stihat. Ty proste tvrdis, ze 70-200L je kvalitou stejne jako nizsi stredni trida od Nikonu, tj 70-300VR, coz proste neni.
A to porovnani z dpreview je s 18mpx cipem,kdezto 50D jich ma 15,takze zase se to neda porovnavat(ac by 50D asi dopadle jeste hur,ale co cekat, vzdyt je tam rozdil 2roky vyvoje). Tahas veci moc do extremu, zkratka to ze vymeni telo za modernejsi a lepsi+downgraduje o tridu objektivy+o jeden prijde, tomu nerikam posun vpred.
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 22. 3. 2011 10:42

_DAVE_ píše:venca - Minimálně v těch "telatech" by sis nepomohl vůbec
prave naopak .. ten Nikon ma totizto stabilizaciu!

Makroobjektiv brat nahradil predsadkou a spokojnost .. no vyskusal aj stabilizovany teleobjektiv a .. mat moznost tak meni hned...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod team_daddy 22. 3. 2011 15:33

Jen bych podotknul, ze Nikon ma naprosto stejnej makro objektiv 60/2,8, tak proc by o nej prichazel?
Nikon D90 + Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED + Nikkor AF-S 35mm f/1.8G + Nikon SB600 + Velbon Sherpa 200R a do kapsy Panasonic LX3

Historie: Nikon F65 -> Nikon Coolpix 3100 -> Canon IXUS 55 -> Nikon D40 ->
team_daddy
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ggrand 23. 3. 2011 07:51

team_daddy: protože ho neuvedl, čili asi musí prodat víc starších věcí,aby si mohl za utržené peníze koupit méně věcí nových.
Ganec: kdyby tolik stál o stabilizaci, asi by si už dávno koupil 70-300IS
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 3. 2011 09:30

Vsak to prave chce urobit! ;-)
(a ked uz meni objektiv, tak je vhodne upgradnut aj telo .. preto D7000)

PS: kedze makroobjektiv neuviedol, mozno len zistil ze fotenie makra ho az tak moc nebavi...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chlapcisko 23. 3. 2011 09:41

Pri zmene objektívu je vhodné upgradnuť aj telo??? Ech, tu sa človek teda dozvie veci...
chlapcisko
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brkoslav01 23. 3. 2011 10:41

Tak jsem si tak pročet celou diskuzi, nekolikrat se tu opakuje ze majitel D300 nebude prece prechazet na D7000. No a ja asi budu :D Vydelal jsem focenim nejake penize tak sem po D80 poridil D300. Nejak mi neprirostla k srdci, hlavne to superturbo profesionalni ovladani s cudlikem na vsechno :D Asi sem uz moc naucenej na Dxx radu, to ovladani mi sedne vic, ja do menu vubec nelezl a vse potrebne sem mel na tele. Dalsi vec je ze D300 je vetsi a tezsi coz je pri cestovani docela znat a video se na cestach taky hodi ne
brkoslav01
Návštěvník

Odeslat příspěvekod venca60 23. 3. 2011 11:18

Ganec píše:Vsak to prave chce urobit! ;-)
(a ked uz meni objektiv, tak je vhodne upgradnut aj telo .. preto D7000)

PS: kedze makroobjektiv neuviedol, mozno len zistil ze fotenie makra ho az tak moc nebavi...

Pravdou je, ze ten makro objektiv me az tak nezajima. Jen me svte ten Canon 17-85mm, to je opravdu tragicky kousek, Mate nejake navrhy cim ho nahradit?
Canon EOS 50D, Canon EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM; Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 USM IS; Canon EF 70-200 mm f/4,0 L USM
venca60
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 23. 3. 2011 15:28

jen bych rád zdůraznil, že porovnávat křížový a nekřížové body u různých výrobců a systémů ostření je děsný nesmysl.
Pak byste došli k tomu, že profesionální Nikon D3s NEMÁ krajní ostřící body křížové a leckterý low-end od Canonu nebo Pentaxu MÁ křížové body podstatně více do kraje.
A v praxi byste zjistili, že nekřížový ostřící bod na profesionálním Nikon těle ostří nesrovnatelně přesněji a rychleji, než křížový na low-endu.
A pokud by vám to bylo divné, tak byste museli poměrně hodně pátrat, abyste zjistili proč. Rád prozradím. Při konstrukci AF můžete jít dvěma směry. Buď preferujete co nejmenší oblast v záběru, ve které se vyhodnocuje fázové rozdělení kontrastu, abyste relativně minimalizovali riziko, že do vyhodnocení dostanete více různých kontrastů v různé vzdálenosti a autofokus nebude vědět který má vybrat. Další výhodou je, že pro takto postavený autofokus potřebujete dvojici fázově posunutých světelných paprsků málo daleko od sebe. Tudíž na kraji zorného pole třeba vlevo, kdy u kontrastu směrem od středu ven porovnáváte paprsky ještě více vlevo a vpravo, vás nezastaví světelnost objektivu a můžete tam dát křížový bod, tedy nejen ten lepší směr tečný, ale i směr odstředivý. Pokud je všude stejný kontrast, směr tečný je lepší, jelikož ho neznehodnocuje zhoršení přenosu kontrastu objektivu směrem od kraje a oba tečné paprsky mají stejnou kvalitu přenosu kontrastu. V případech, že kontrast ve směru tečném není žádný, teprve pak se projeví výhoda krajního křížového bodu. Tenhle způsob autofokusu má ovšem řadu principiálních nevýhod, které jsou výhodami toho druhého způsobu: Větší rozestup vyhodnocovaných paprsků a větší oblast pro ostřící bod: máte větší posunutí kontrastu, takže automatika podstatně lépe detekuje, že je kontrast posunutý a o kolik, tudíž z toho lépe odhadne o kolik se má posunout ostření aby se to srovnalo. Dostane více světla na senzor, více kontrastu, je tedy citlivější. U drobného doostření vidí fázové rozhození tam, kde ho už manší ostřící body nevidí. Vyhodnocením větší oblasti snáze najde nějaký kontrast, na který se chytne. Algoritmus musí ale kvalitnějši upřednostnit vyšší kontrast z několika, případně bližší, pokud náhodou jich zachytne více. Ten jediný směr na kraji je ale citlivější, než oba křížové směry u konkurenčního způsobu.
Už jen samotným pohledem do hledáčků uvidíte, že Nikon si vybral způsob č. 2, který má větší potenciál rychlosti, přesnosti a citlivosti s uvedenými nevýhodami.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Bajz0 23. 3. 2011 15:31

Ja si prave na D300s neviem vynachvalit ovladanie, ale to je asi dost individualne. Chvilu som este mal D90 ako zalozne telo ale predal som ho lebo som tam vsetko hladal :P Ale aby som sa vratil aj k teme je to o tom ako si spokojny s objktivmi ktore mas. Ak to cele predas musis zas investovat nemale peniaze na to aby si sa dostal vybavou na tu uroven ktoru pozadujes. A takisto si budes musiet zvyknut na ine ovladanie.
Bajz0
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ggrand 24. 3. 2011 10:39

Tomáš X.: Tome, nebudu to celé číst, je to klasicky moc dlouhé. Bohužel ty jako teoretik můžeš mít názor jaký chceš, ale skutečnost by nám mohli říct leda tak konstruktéři. Kdyby byl křížový bod na kraji nesmysl, tak by ho C nedělal. To, že N ho nemá, neznamená, že je nesmysl ho tam mít. Tohle všechno zas obrátíš ve chvíli, kdy N přijde s křížovými body na krajích, klasika. Když se to vezme do extrémů, tak nejvýkonnější AF potřebují většinou lidé s teleobjektivy a těm kontrast k rohům zásadně neklesá. Další věc je, že krajní AF body jsou tak vzdálené od krajů,že tam nedochází ještě ke strmému pádu přenosu kontrastu
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 24. 3. 2011 12:19

ggrand: Děláš jednu zásadní chybu. Domníváš se, že paprsky vyhodnocované na fázový kontrast prochází těmi místy objektivu jako paprsky zaostřené v místě toho ostřícího bodu. Ta fáze, která se používá na autofokus znamená, že se vyhodnocují paprsky zleva proti paprskům zprava nebo nahoře proti paprskům dole. To není teorie, to je prostě fakt. Takže to znamená paprsky vlevo od levého ostřícího bodu nebo vpravo od pravého ostřícího bodu. A Nikon používá ten posun "hodně vlevo od levého" a "hodně vpravo od pravého". Proto logicky vychází lépe "hodně nahoře od levého" versus "hodně dole od levého". Už je to zcela jasné? ;-)
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod chlapcisko 24. 3. 2011 13:13

Neni to jasné :) Ak budeš dakedy v Bratislave, ozvi sa, porovnáme krajné krížové body na 7D s krajnými nekrížovými na D300 :))
chlapcisko
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků