nikon P340 vs. Sony CyberShot DSC-RX100

Diskuze o přístrojích s max. sedminásobným optickým zoomem

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod sykula 18. 7. 2015 14:18

Dobrý den,
rozmýšlím se mezi těmito fotoaparáty, případně poraďte max do 10 tis.

Foťák bych nejčastěji použil na focení krajiny, obšas videa. Jsem laik na focení a možná bych to chtěl změnit ale zracadlovku se mi na tůry tahat nechce.

Chci abych mohl mít foťák v kapse, rychle ho vytáhnul vyfitol co jsem potřeboval a zase zandal. Určitě by se mi líbilo kdyby to umělo i pěkné filtry, na počítači mě to upravování nebaví.
Dobrá kvalita při špatném světle a při svítání.

S pozdravem
sykula
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lotrandor 18. 7. 2015 15:56

RX100 je původně foťák za 20k, P340 tak za polovinu. Má palcový snímač, na širokém konci skvělou světelnost objektivu, která ale rychle klesá, byl slabý na makro (nejkratší vzdálenost zaostření nebyla nic moc), lepší video spíš tipuju, ale u Sony je to obvyklé. Oproti tomu je P340 kompakt s malým snímačem, světelnost průměrná, na širokém konci nemůže konkurovat a na dlouhé je taky horší, býval pomalý na RAW, ale to tě asi netrápí. Osobně si myslím, že Sony je za ty peníze super. Verze II měla sáňky na blesk, verze III pak tuším světelný objektiv 1,8-2,8 a samozřejmě hledáček, ale to jsem dost mimo rozpočet.

Za špatných světelných podmínek budou oba slabé, P340 však spíš nepoužitelný. RX100 na širokém konci snad na nějakou tu momentku.
Fotky v modré a zlaté hodině raději ze stativu či jiné opory, z ruky na kompaktu to bude vždy problém.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sykula 18. 7. 2015 19:46

děkuji za komentář asi koupím RX100
sykula
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod frnak 19. 8. 2016 11:06

Za sebe bych doporučil RX100 .. tahle řada foťáčků je prostě neporazitelná :-D rozhodně RX100 ... v podstatě kterýkoliv model od I do IV.
Podpis
frnak
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lotrandor 19. 8. 2016 12:21