Entry level fotoaparát 15-25k

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Signature 13. 2. 2022 01:11

Zdravím Vás,

zvažuji koupi fotoaparátu a rád bych se zde poradil, co bude nejlepší volba.

Jsem víceméně začátečník a hledám něco lepšího než telefon. Již dříve jsem měl Lumix G7, ale převážně na video, fotky mě tak nebraly a k tomu pouze seťák, takže bych rád pořídil něco ve stejné kategorii, akorát určeno více pro fotky. Mám tedy hrubý přehled, jak fotit a nastavení fotoaparátu se přizpůsobím, nemám tedy favorita, i když...

Hodlám fotit převážně krajinu, treky, občas nějaký portrét, ale obecně hledám něco, co je použitelné rovnou z boxu s možností dokoupení objektivů, když mě to bude bavit.

Cenově jsem nastřelil něco mezi 15-25k, ale nebráním se přitlačit, pokud to má cenu. Nicméně jako entry level by měl budget stačit a budu hledat i starší kusy jako bazar. Obávám se, že nové kusy jsou mimo mě trošku, ale nechám se rád opravit.

Co jsem tu pročítal fórum, vyšlo mi, že nejčastější kusy, co se doporučují jsou:
Canon M50
Sony A6000
FUJI T20


Můj menší favorit je Fuji, líbí se mi retro design a nastavitelnost všech hlavních věcí přímo na horním panelu a prej to fotí dobře :-D

K ostatním se nedovedu moc vyjádřit, koukal jsem spíše na testy a každý foťák si stojí v něčem líp a v něčem míň, logicky. Prosím tedy o případnou radu, co je možné sehnat, nesehnat, kdo má s čím zkušenost.
Nikony prakticky vůbec neznám, v ruce jsem měl akorát toho Panase, Canona a Olympus. Skla nakoukaná nemám, ale dle čtení třeba Sony nemá ty seťáky nic moc. Každopádně, poznám to, jako lajk?

Omlouvám se za delší sloh, budu rád za každou radu a doporučení. Btw, kdyby mělo tělo stabilizaci videa, bude to příjemný bonus.

Jinak momentálně žiju v Kanadě, nevím jestli se třeba liší označení mezinárodně, tak jen pro sichr, protože kupovat budu tady.

Díky, mějte se krásně.
Signature
Signature
Kolemjdoucí