PavlinaH: m4/3 srovná nevýhodu menšího snímače POUZE ve dvou případech:
1. v případě, že fotka s menší hloubkou ostrosti je nepoužitelná nebo nevyhovuje záměru a kvůli pohybu v záběru se požadovanou velkou hloubkou ostrosti dostaneme do takového problému s expozičním časem, že musíme oproti m4/3 zvýšit ISO. Pak se to srovná.
2. pokud nemáme stabilizovaný objektiv, nemáme stativ a je nevhodné i kreativní citlivé využití blesku k dosažení lepšího kontrastu a věrnosti barev, než při nudném, či špatném osvětlení mizerným barevným spektrem umělého světelného zdroje, pak stabilizovaný snímač Olympusu může pomoci u zcela statických objektů
Ve všech ostatních případech má velký snímač z hlediska kvality obrazu výhodu.
A těch ostatních případů zákonitě musí být obrovská většina, z naprosto triviálního důvodu.
Jinak by se totiž full frame fotoaparáty neprodávaly a nevyráběly. Anebo by většina firem (Canon, Nikon, Sony, Pentax, FujiFilm, ...) nevyvíjela coby nové a nové vlajkové lodi full frame nebo dokonce středoformáty. Vždyť pokud by měla
velká hloubka ostrosti na dynamické fotografii zásadní důležitost, tak by velké snímače měly jen samé nevýhody.
Dlouhodobý stav trhu a především preference pokročilých a profesionálních fotografů jsou celkem hodně zřetelným důkazem toho, že menší hloubka ostrosti při stejné cloně je pro většinu fotografií spíše výhoda, než nevýhoda.
Ta vyšší ostrost m4/3 objektivů je opět "urban legend" živená Olympusem.
Všechny laboratorní testy to jaksi opravdu nepotvrzují. Spíše to bývá tak, že jsou srovnávány full frame levné seťáky nebo 30 let staré objektivy pro DSLR s těmi pár špičkovými předraženými m4/3 skly, které pak slavně zvítězí. Anebo pevné sklo pro m4/3 versus dlouhý zoom pro APS-C. To se to pak "vyhrává".
A foťáky s velkým snímačem si můžou vybrat ze dvou režimů: vysoké rozlišení versus snížené rozlišení s minimalizací šumu. m4/3 když bude konkurovat v rozlišení na jednu expozici, tak se ušumí.
Tahání ze stínů je pro m4/3 konečná. I na základní ISO.
Když jsem osobně zkoušel 4 mZuiko objektivy (14-42, 10-18, 70-300 a 45/1.8 ), tak jsem byl obviněn z toho, že schválně vybírám ty objektivy, které jsou jen takové turistické a že mám správně testovat 12-40/2.8 nebo 75/1.8.

Ty jaksi k půjčení za úplatu 1500 Kč na 3 dny jaksi nebyly. A ty objektivy jsou mimo finanční limit tazatele. Když objektivy m4/3 vykreslují menší kruh, tak zcela logicky snáze docílí menších rozdílů střed - roh, to je fyzikálně dané, ale zase na stejné rozlišení snímače má handicap ve středu, kde na 30 čar/mm full frame by muselo předvést stejný kontrast při 60 čarách na milimetr. A to jde fakt blbě. Anebo 45 čar proti APS-C. To uprostřed nedá. V rohu ano, protože má výhodu. Jenže pak tu máme difrakci, no a velký problém drtivé většiny m4/3 zoomů je to, že při světelnostech srovnatelných s full framem už tam ani není žádné zlaté okno, jelikož difrakce už je velká na plnou díru.
A k tomu, že Olympus OM-D E-M5 II má lepší kvalitu obrazu, než D7200 nastavený na o 1 EV vyšší ISO, tak jakmile si člověk na tom Tvém příkladu odjede o kousek vedle, tak to vypadá zgruntu jinak:
úplně stačí si hezky poctivě srovnat rozlišení a úroveň prokreslení (dané tím RAWe - anebo tím skvělým mZuiko objektivem?) - to je zde - a nějak to začne haprovat:
https://www.dpreview.com/reviews/image- ... 7119179163-- 12. 10. 2017 18:37 --Jo a ten případ od PavlinaH:
Když snížím Nikonu D7200 ISO z 6400 na 3200 jako má Olympus E-M5 II, tak máme oba dva na F5.6 a 1/1250 s. A kde že je na obrázku v praxi ta diskvalifikující menší hloubka ostrosti? (zvláště pak po resamplu na stejné rozlišení) Kde že máme to rozostření Nikonu kvůli kterému je nutné více clonit?
A kde je ta lepší kresba m4/3 objektivů?
Je hezké když někdo sám dá příklad, který popírá všechny jím vyjmenované teoretické výhody. To mě baví.