
Zdravím
Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz
FotoABC píše:kentus:
BoDe, nedávno jsem seděl s makofotem u kafe a on mně říkal, že když mu ještě občas do labu někdo přinese kinofilm z běžného starého kompaktu, tak tím strčí do kapsy 95% digitálního materiálu, který mu lidi nosí.
.
Puntík píše:Nejlépe rozumí příběhům ten, kdo je sám umí vyprávět.![]()
Zdravím
FotoABC píše:kentus:
Já jako tvůrce obrázku si můžu při plném vědomí svůj obrázek upravit dle vlastního vkusu jak uznám za vhodné.
Úplně něco jiného je defaultní automatizované firmwarové prznění obrázků uživatelům, kteří chtěji jen mačkat spoušť a produkovat fotografie, nikoliv mazanice. To je zcela zásadní rozdíl. Já když se rozhodnu, že fotografii nebudu měnit v obrázek dle mého osobního vkusu, tak mně moje technika umožní produkovat obrázky na úrovni minimálně běžné v celé historii fotografie, spíše podstatně lepší, než býval kvalitní barevný kinofilm.
Takže lobuji za fotoaparáty na úrovni alespoň dřívějšího barevného kinofilmu, což nemusí být nutně zrcadlovky.
Velké procento dnešních levných fotografických zařízení prostě má objektivy mnohem horší, než bývaly dříve běžné u stejných laiků jako dnes.
Velké procento dnešních levných fotografických zařízení prostě má prostě snímač na mnohem horší úrovni, než byl běžně prodávaný film Kodak Gold, Fuji Superia, ....
Z černobílého Fomapanu 21 DINů a zvětšováku jsem běžně dělal fotky velikosti cca dnešní A4-ky. BoDe, ty fotky na A4-ce mají technickou úroveň lepší a vzhled nesrovnatelně přirozenější, než nadpoloviční většina dnes vyfocených obrázků běžnou populací na mobily a kompakty.
Tenkrát nic nedegradovalo a neprznilo lidem obrázky tváříc se jako standardní kvalita.
BoDe, nedávno jsem seděl s makofotem u kafe a on mně říkal, že když mu ještě občas do labu někdo přinese kinofilm z běžného starého kompaktu, tak tím strčí do kapsy 95% digitálního materiálu, který mu lidi nosí.
Průměrný fotoaparát, což je dnes cosi mezi mobilem a kompaktem, doznal oproti stavu před desítkami let degradaci z fotografie na synatetickou mazanici zoufale vyždímanou z tak mizerného zdroje surových digitálních dat, že by 99% zdejších diskutujících bylo šokováno, jak neuvěřitelně hnusná ta surová data jsou.
Pavel Žižka píše:Opět posunu téma o pár příspěvků dozadu. Pokud bych dospěl k rozhodnutí, že makro si nechám "na hraní" a koupím zatím účelem nějaký starý manuální objektiv, bude mi chodit na D5100? Je to tak, že když objektiv nemá vlastní motorek ostření, tak na D5100 lze ostřit manuálně nebo s takovým objektivem D5100 (a jemu podobní, co nemají ostřící motorek v těle) "vůbec nemluví"?
Toto radíš v 21 storočí?Callgaro píše:Na objektivu si nastavíš clonu a k tomu zvolíš vhodný čas. Zní to složitě, ale díky tomu že vidíš hotový snímek na displeji není zas tak složité po pár pokus/omylech najít správnou expozici.
Jak se to chová v LV netuším, třeba to jde přes něj ještě lépe, fotil jsem takhle jen s přístrojem bez LV.
Ganec píše:Toto radíš v 21 storočí?Callgaro píše:Na objektivu si nastavíš clonu a k tomu zvolíš vhodný čas. Zní to složitě, ale díky tomu že vidíš hotový snímek na displeji není zas tak složité po pár pokus/omylech najít správnou expozici.
Jak se to chová v LV netuším, třeba to jde přes něj ještě lépe, fotil jsem takhle jen s přístrojem bez LV.![]()
Samozrejme že cez LiveView to ide lepšie:
Aj zaostrenie aj expozíciu dokážeš omnoho rýchlejšie a presne nastaviť hneď na prvý krát.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků