Ganec: světenost sice nezávisí na snímači, ale pokud budeš mít světelnost F4 na full frame a světelnost F4 na pidikompaktu, pak jsi na tom s tím kompaktem mnohem hůř. Světelnost odpovádá jasu na jednotku plochy snímače.
Představ si, že chceš osvítit stejným jasem a) krabičku od sirek, b) plátno v letním kině.
Na plátno v letním kině potřebuješ hodně silné reflektory, na stejný jas krabičky od sirek stačí kapesní svítilnička.
Takže množství světla je diametrálně odlišné, i když je jas a světelnost stejná.
No a stejná světelnost objektivu pro malý snímač dopraví na snímač malé množství světelného signálu, u velkého snímače velké množství světelného signálu.
Výsledný formát zobrazení je ale stejný - monitor, fotopapír, ....
To znamená, že z menšího snímače s VÍCE ZVĚTŠUJE na cílový formát, než z z velkého snímače. Jestli se zvětšuje analogový signál nebo zdigitalizované bajty z megapixelů, to je principiálně jedno. Furt je kvalita obrazu dána celkovým množstvím signálu vzhledem k velikosti cílového formátu zobrazení. Snímač, bajty, procesor, to jsou jen transportní stavy.
Jde o 3 věci:
1. šířka záběru, ze kterého vychází světlo směr foťák a vlastnosti toho světla
2. absolutní velikost díry do foťáku
3. cílový formát zobrazení
Všechno ostatní jsou technologické transportní stavy, jejichž účinnost je v daném období a na dané úrovni technologie plus mínus srovnatelná firma nefirma.
-- 27. 3. 2013 18:25 --Ganec:_
Best Camera of 2012: OM-D E-M5
- tohle produkuje "Best Camera" se skvělým novým snímačem na ISO 200:
http://img.photographyblog.com/reviews/ ... _m5_46.jpgTohle opravdu žádná low-end Nikon zrcadlovka na ISO 200 nedělá.
Bavíme se o většině lidí, kteří popadnou foták a fotí. A leze jim z toho tohle je je toho plnej Internet, plné galerie. Ano, asi je možné z toho dostat jinej výstup, ale ten nikde nenajdeš, mně poskytnul jednu nesprasenou fotku Martin Kozák z RAWu. Jinak všichni ostatní produkují výhradně takhle sprasené fotky. Jak to, že z best kamery s nejlepším obrazovým výstupem všem lezou takovéhle hrůzy?