"Stale ale nevidim jediny duvod, proc to nevyresit kapesnim (doslova) Sony RX100."
Tak to já vidím naprosto zásadní důvody.
Pro velkoformátové tisky prostě platí, že čím větší snímač, tím lépe a velký snímač je v tomto případě často ještě důležitější, než počet megapixelů.
Když píšeme, že APS-C/DX snímač je tak tak a m4/3 už je moc malý, tak pro 1-palcový snímač v RX-100 a Nikon 1 to platí o to víc.
20 MPx na 1-palcovém snímači znamená už velice tvrdý postproces, velice tvrdé rozpatlávání, které se dokáže skrýt na malém formátu výstupu. Ale na velkoformátovém výstupu už ta nedostatečnost bude hodně, hodně vidět.
Bez ohledu na technologii vždycky probíhá zvětšení z plochy snímače na plochu tisku. Dá se defacto říci, že ředíme zachycené světlo, zachycený signál. Z pidisnímače zvětšovat na 90 x 130 cm, to je prostě problém. Každá maličkost je na výstupním formátu veliká. Ošklivosti z rozpatlané textury jsou najednou velikánské.
Prostě potřeba co největšího snímače a co největšího rozlišení snímače i objektivu se nedá nijak našvindlovat.
-- 11. 1. 2013 15:25 --Sony RX-100 - pro velkoformátový tisk prostě tohle už je moc špatné provedení detailů, moc špatné, nepřirozené:
http://www.dpreview.com/galleries/revie ... ad/2166271Při zobrazení na monitoru, na fotce 10*15 nebo i A4 to bude ještě dobré, na fotce 90 * 130 cm to bude žalostné a může to působit dokonce ještě hůř, než třeba vytisklá fotka z 6 MPx staré zrcadlovky, tam totiž ten upsample nemusí dopadnout tak vzuálně blbě, tam to bude jen v detailech stenoměrně neprokreslené, zatímco z RX-100 to bude mlátit do očí.
-- 11. 1. 2013 15:29 --Podívejte se sem a představte si 90 * 130 cm:
http://www.dpreview.com/galleries/revie ... ad/2166295Takováhle olejomalba fakt nebude vypadat jako fotka. Tam jsou rozmydlené detaily na mnohem nižším rozlišení, než je tech ostrých 6 MPx ze starých zrcadlovek.