TheFlyingman:
jestli je v něčem Nikon opravdu dobrý, tak v obrazové kvalitě u relativně delších zoomů. Například objektiv Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6G VR je tak povedený objektiv, že rozsah zoomu 16-85 prakticky nesnižuje viditelně jeho obrazovou kvalitu proti pevným sklům, zvláště pak na "krajinářských clonách". Tento objektiv stojí něco pod 15 tisíc a ten navrhovaný podstatně levnější objektiv 18-105 VR v případě povedených kusů není viditelně horší, je to jen nižší třída.
Kdyby v požadavcích nebyl tisk 90 x 130 cm, tak bych klidně Gance nechal, ať si tady prosazuje PENy, nakonec vyhovují tomu požadavku na co nejmenší a nejlehčí foťák, ale pro takhle velkých tisků nelze než vytvořit Gancovi protiváhu, protože s PENem a objektivy 14-42 nebo 12-50 bych opravdu na krajinu s požadavkem na takhle velký výstup skutečně nešel.
Abych to uvedl na pravou míru:
- seriózní by bylo takovéhle tisky fotografovat středoformátem
- ještě za seriózní se dá považovat třeba 36 MPx Nikon D800e s nejkvalitnějšími možnými objektivy
- velkým kompromisem kvůli ceně a hmotnosti by byl třeba 24 MPx Nikon D5200 + 16-85 VR nebo i nějaký Canon + 15-85 IS, ale výsledkem nebude vyslovený průser
- s ještě menším snímačem, jako je m4/3 a s objektivy 14-42 nebo 12-50 - ne, to opravdu ne, pokud se k tomu tisku 90 x 13 cm hodláš přiblížit na méně, než 5 metrů.

Já sám tisknu spojované A3+, tedy A2++ a bohužel vím, co je na tom všechno vidět. A viděl jsem dost výstav, kde byly na posterech obrovské tisky krajiny z nedostatečných fotoaparátů. Kolikrát hezké fotky, ale ta technická nekvalita křičí mohutným hlasem. Je možné se přes to přenést, ale záleží na tom, jestli chceš. Rozhodně je to hodně, hodně vidět, jakou techniku jsi použil. Každý krůček zlepšení ja na tak velkých plakátech vidět. Každý.