Kompakt s výměnnými objektivy

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod enrique15cz 11. 11. 2012 19:18

Dobrý den,

jsem úplný začátečník a chtěl bych si pořídit fotoaparát, který dělá kvalitní fotky, ale není to zrcadlovka. Zaujali mne dva modely Olympus E-PM1 a Nikon 1. Můžete mi poradit, který vybrat?
enrique15cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 11. 11. 2012 19:44

Tuto dilemu som aktualne riesil a predvcerom som kupil Olympus E-PM1+14-42. Nikon 1 som zavrhol (aj ked som Nikonista) z dovodu maleho cipu. Zatial sa s E-PM1 zzivam...
landov
Expert

Odeslat příspěvekod Daemonius 11. 11. 2012 19:52

Z hlediska kvality výstupu vede Sony NEX systém, následuje m4/3 zastoupeno Olympus/Panasonic, které se víceméně dělí o to druhé místo s Nikon 1.

Záleží poměrně dost na tom "co je libo fotit". Pro obecné cvakání, za předpokladu, že majitel není líný chodit, je dobrá volba nějaký malý NEX a 30mm f2.8 od Sigmy. Případně vzít ten NEX s kitovým objektivem 18-55mm a dokoupit Sigmu. Možností je mnoho, záleží na využití.

m4/3 má výhodu nejkompletnějšího systému, nicméně u Olympusu bych uvažoval jen o OM-D (který je docela dost velký), nebo o E-PL5 (až bude běžně dostupný). V případě Panasonicu leda GX1. Objektivy vcelku dle libosti, jen ty kitové od Panasonicu nejsou nic moc. U Olympusu nejsou prakticky žádné vysloveně špatné.

Nikon 1 je zajímavý systém, jediné omezení je asi těch 10 mpix, ale není to až tak podstatné. Jinak je to ve všech směrech funkční systém. Akorát narozdíl od ostatních je dost nepoužitelný s jinými než Nikon 1 objektivy. V případě NEXu jde používat s adaptéry prakticky jakýkoliv objektiv, m4/3 systém to samé.
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod enrique15cz 11. 11. 2012 19:59

"co je libo fotit" ? Vetšinou objekty v pohybu, dovádějící pes, běžící dítě.... občas jiné rodinné aktivity.
enrique15cz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod reign 11. 11. 2012 21:18