Pro amatéra: Nex-5n nebo lepší kompakt?

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod tomas.drahonovsky 27. 6. 2012 08:20

Ahoj všem!
Za pár týdnů očekávám narození potomka, a tak ve mně uzrála touha pořídit si konečně lepší fotoaparát a nebouchat nejdůležitější momenty svého života letitým mju:čkem s nejpomalejším AF na světě:)

Problém je v tom, že jsem nikdy nebyl nadšený amatérský fotograf. Většina pojmů, kterými se běžně operuje na tomto foru mi nic neříká. Zkušenosti mám s videotechnikou, se kterou se setkávám v práci a i já sám si občas natočím a sestříhám třeba hudební klip, nebo malý dokument ze svých cest po světě. Z oblasti videa také čerpám svoje zkušenosti s komponováním, práce se světlem, etc. I zde jsem ovšem spíš jen mírně poučenější amatér.

PO konzultaci ve Foto Škoda se mi zalíbil SOny Nex-5n. Líbí se mi jeho kvality při natáčení videa, možnost manuálního ostření při natáčení, rychlý autofocus a výklopný displej. Myslím si, že podobný foťák by mě přiměl přeci jen do fotografování trochu proniknout.

Poslední dobou jsem se ale zase příliš zamyslel: Není NEx kvůli setovému objektivu příliš velký? Má cenu kvůli tomu kupovat ještě pancake? Budu ty objektivy měnit? Vrážet tak 17 tisíc do foťáku, který nemá vestavěny blesk a hledák, a nebude mi to chybět? Zkrátka jsem se zase zviklal, a proto se vás, povolanějších ptám:

Budu fotit dítě, velmi rychle se pohybujícího psa, krajinky na cestách, samozřejmě hospodské fotky a spoře osvětlené rockové koncerty. Zároveň bych se rád zbavil i své staré kamery a používal foťák na natáčení videa, které nutně nemusí být FullHD, je ale nutné, aby mělo koukatelné parametry (ostré kontury, věrné barvy, etc.) Nestačil by na tyhle věci některý z pokročilejších kompaktů, který by byl menší než nex a měl i třeba něco navíc co se výbavy týče?

Omlouvám se za trochu humpolácký popis požadavků, žádný učený z nebe nespadl:) A předem moc děkuji!!