Výběr zrcadlovky 20-30tis (Nikon vs. Pentax)

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod kentus 15. 5. 2012 11:17

Já s tím teda absolutně nemám problém a to mám taky brýle.
ggrand: Já myslím, že to zas takový problém posunout není. Vlevo je totiž obvykle jen kruhový volič, kondenzátory interního blesku a konektory. Přesunout kruhový volič doprava a kondenzátory by nebyl problém, otázka je spíš jaké by bylo potom vyvážení a jestli by to nebylo moc drahé na výrobu.
kentus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ggrand 15. 5. 2012 12:08

Což o to, posunout to,když se chce, není problém. Podmínkou je teda úplně nová konstrukce. Jenže to se musí pak přesunout i tlačítka vlevo od displeje,aby je lidi nemačkali nosem. A stejně mě by to nic pozitivního nepřineslo-dívám se do hledáčku levým okem a určitě nejsem sám.
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 15. 5. 2012 15:18

Az ted , kdyz jsem si zkousel "problem s nosem", jsem si uvedomil, ze pri cuceni do hledacku mirne naklonim hlavu :)
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
player
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 15. 5. 2012 16:01

Já taky. A čumák mi vychází na ty tlačítka - ale ještě mi to při focení nikdy nic neprovedlo.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod daikatana_ 15. 5. 2012 20:08

Dobrý téma :)

Šel jsem si to taky vyzkoušet a při focení hlavu pootočím doleva a koukám do fotáku mírně bokem, takže mám nos částečně mimo foťák.
https://www.foto-pro.cz
https://www.karlsitretro.com
https://www.youtube.com/channel/UC8W-uMYsZewyFiKl4WrxcXQ
daikatana_
Návštěvník

Odeslat příspěvekod MarkFX 16. 5. 2012 23:27

já sem vypozoroval že taky trochu nakloním hlavu, nos si opřu o levou hranu fotáku, naštěstí žádné tlačítka nepomačkám.. :D
Kolo je poslední vynález stvořený člověku pro radost

Majkl vP. > I kdyby všichni byli úplně ticho, tak Mark přijde a něco řekne. On něco řekne, Já chci něco říct, ale on něco řekne.. chci zas něco říct, ale on zase něco řekne

Mondeo 2.5 V6 > S-Max
MarkFX
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 17. 6. 2012 20:10

Ganec píše:Dnes uz velka svetelnost objektivov nehra az taku dolezitu rolu: dnesne fotaky to dobehnu pouzitelnou citlivostou a v pripade nutnosti extremmnne svetelneho objektivu existuju lacne pevne skla, ktory ma kazdy system.


Dnes sa mi po prečítaní tejto informácie zrútil svet v ktorý som veril :shock: .. ak pred 2 rokmi bola použitelné max. ISO400 a stačil mi f5.6, tak dnes, ak mám použiteľný ISO1600, postačí mi aj f11 :hm, nebolo by to zlé , taký malý, ľahký teleobjektív by bodol ... len nerozumiem jednej veci, prečo sa doteraz špičkové obejektívy na krajinky robili s clonou 3,5-4, veď sa to clonilo bežne na f11, prečo sa vyrábajú makro objektívy bežne s 2,8, keď sa cloní aj tak často na f16. A vlastne keď tak nad tým rozmýšľam, prečo sa používa stále statív, veď ISO1600 dnes nie je problém, nehovoriac o stabilizácii...

Otázka na Teba: ak o 2-3 roky bude použiteľných ISO6400, 7 osá stabilizácia účinkom 7EV, 120Mpix APS-C cip, DR 20EV .. budem potrebovať teleobjektív 600mm/f4 a statív s gimbalhead ?
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 6. 2012 23:25

zopar mojich teorii:

Vyrobcovia vyrabaju to co kupujuci kupuju.
Objektiv so svetelnostou F3.5 je univerzalnejsi ako hypoteticky objektiv s F11, preto ho viac ludi kupuje a teda vyrobcovia vyrabaju.
Objektivy s dobrou svetenostou sa vyrabaju este z dalsieho dovodu: su vacsie, tak vzbudzuju dojem vyssej kvality.

Inak: objektivy pre DSLR sa vyrabaju len v urcitom rozsahu clony lebo senzory fazoveho ostrenia nedokazu zaostrit na clone vacsej ako F8 (aspon taky je problem 1DX: u F4 objektivov s 2x telekonvertorom uz nefunguje AF)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-Lama 18. 6. 2012 00:40

Proboha to jsou zase úvahy.. :lol:

Makroobjektivy s dobrou světelností se dělají především proto, že když s nima nešmírujete mravence a nemáte mocně přicloněno, tak je můžete použít jako klasické světelné sklo, obvykle krátké tele. Ono mít objektiv 100/4.5 makro a vedle toho druhý 100/2.0(2.8) třeba na portréty by bylo dost nešikovné.

Co se týče objektivů f/11.. kdo by to chtěl? Na zrcadlovce by bylo vidět prd v hledáčku, senzory pro ostření by plakaly, hloubka ostrosti by se i na kratší vzdálenost dala měřit na metry a při dněšní miniaturizaci pixelů by ke každému objektivu byla zdarma vstupenka do báječného světa difrakce. :nenapadne

Mimochodem pokud jde o ostření s objektivy co mají f/8 a podobně (obvykle tedy s konvertorem), to je různé podle výrobce, u Oly se běžně používá 70-300 s 1.4x konvertorem a nevím o tom, že by si někdo na ostření stěžoval.
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 18. 6. 2012 08:55

No ved si napisal vlastne to iste: objektiv ktory zvladne aj portrtety aj macro je univerzalnejsi...

BTW: preco sa u niektorych zaostrovacich modulov pise ze niektore AF body su F2.8 a niektore F5.6?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 18. 6. 2012 09:30

ltokar píše:prečo sa doteraz špičkové obejektívy na krajinky robili s clonou 3,5-4, veď sa to clonilo bežne na f11,


Většinou má objektiv po příclonění lepší kresbu. Nejsem optik, ale IMHO i objektiv s horší světelností by se musel kvůli kresbě zas o něco přiclonit.

ltokar píše:prečo sa vyrábajú makro objektívy bežne s 2,8, keď sa cloní aj tak často na f16.


Když zaostříš na hodně blízko, tak světelnost klesá, takže na 1:1 ten objektiv rozhodně f/2.8 nemá,

A obecně: Hranice se stále posouvají. Už jsem fotil na nastavení ISO 6400, f/1.8, 1/80s a rozhodně ty fotky nebyly přeexponované.
lemming
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 18. 6. 2012 15:10

Ganec, to jsou perly jako obvykle.

Funování autofokusu nemá jen dva stavy: ANO/NE, ale může být přesnější a spolehlivější ve stále se zhoršujícím světle a se stále se zrychlujícím a méně kontrastním cílovým objektem a naopak. Za dobrého světla mně také zafunguje autofokus na f/11 (f/5.6 x2 telekonvertor), ale světelnost nutná pro autofokus je taková, kterou výrobce deklaruje s určitou spolehlivostí, rychlostí, přesností a citlivostí. A i v případě, že fotografuji na F5.6, pak ve špatném světle mně ta světelnost f/2.8 pomáhá.
Světelnost a vysoké ISO se v žádném případě vzájemně nenahrazují. Mají různé výhody i nevýhody. Společné mají pouze to, že oba zkracují čas, ale jiným způsobem a za cenu jiných nevýhod.
Světelnost zkracuje čas za cenu malé hloubky ostrosti, která může být někdy nevýhodou, za cenu někdy horší kresby především do krajů, což závisí na objektivu, většinou za cenu dražšího, většího a těžšího objektivu a někdy i za cenu častější chromatické aberace.
Vysoké ISO zkracuje čas za cenu šumu nebo rozpatlání či nepřirozenosti odšuměného obrazu, za cenu zřetelně horší přesnosti barev, následně i dynamického rozsahu, ve spojení s nesvětelným objektivem k tomu přibude ještě často méně spolehlivé ostření, nemožnost malé hloubky ostrosti, je-li pro změnu zase výhodou a toho, že levné objektivy na plnou díru f/3.5-5.6 hůře kreslí, než světelnější objektivy na tutéž clonu.
No a zvláštní kategorie je pohyb za horšího světla. Tam je každá vysoká světelnost a každé vysoké ISO často ještě málo. Pokud kvůli pohybu potřebujete 1/200 s., 1/400 s. nebo dokonce 1/1000 s., pak v interiéru i f/2.8 profi objektiv s ISO 6400 může být žalostně málo.
Pokud má kvalitní objektiv světelnost třeba jen f/3.5-5.6, pak není žádný důvod k tomu, aby bylo nutné jej kvůli kresbě clonit. Např. Nikkor 16-85 není nutné kvůli kresbě clonit, dokonce vrchol kresebnosti uprostřed má na plnou díru a neostré jsou pouze rohy na 16mm a F3.5, nicméně pokud chci ostré rohy, tak stejně musím clonit kvůli hloubce ostrosti (nefotím-li jen placaté bilboardy zblízka). Lemming: jde o konstrukci objektivu a vůbec neexistuje žádný zákon, který by nutně tvrdil, že obraz na plnou díru musí být neostrý, výrobce může světelnost udělat jakou chce a pokud by objektivy byly hodnoceny a prodávány podle kresby na plnou díru, pak by výrobci povolovali jen takovou světelnost, která kreslí. Nicméně vysoká světelnost, i taková, na kterou objektiv kresebně opravdu nemá, lépe prodává objektiv, no a nakonec i umožňuje lepší ostření, ovšem pokud je obraz na plnou díru bláto, pak i to, co přenáší na ostřící senzory, je taktéž bláto a výhodnost světelnosti pro ostření je diskutabilní.
FotoABC
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků