Ještě k tomu "modrému hnusu": Player tady tvrdil, mimo jiné, že D90 modrý hnus nedělá a D7000 ano. D90 jsem sice nesehnal, ale povedlo se mi na chvíli si půjčit D5000,
která má stejný senzor jako D90.
Vyfotil jsem tmavou scénu na stejné nastavení - ISO 3200, clona f/2.8, čas 1/50 do RAWu a oba zpracoval Adobe Lightroomem 4. Nastavení jsem nechal výchozí, pouze nastavil vyvážení barev (viz dále) a v odšumování zvednul Luminance na hodnotu 50.
Vyvážení Tungsten (temp 2850, tint 0), D5000:

Vyvážení Tungsten (temp 2850, tint 0), D7000:

Na tom toho moc vidět není, i když jsem při pravém okraji dokreslil pruh z absolutní černé. Vzal jsem tedy výše uvedené JPEGy (v plném rozlišení), naimportoval je opět Lightroomu a zvednul expozici o 3 EV:
Vyvážení Tungsten (temp 2850, tint 0), +3 EV, D5000:

Vyvážení Tungsten (temp 2850, tint 0), +3 EV, D7000:

Jak vidno, "modrý hnus" se objevil, ale zatímco u D7000 je pořád skoro neznatelný, u D5000 je mnohem větší (když se podíváte na RGB hodnoty, je cca dvojnásobný).
Jako zajímavost jsem ještě nastavil vyvážení bílé na Daylight (temp 5500, tint +10) a udělal stejný proces odšumění a zesílení:
Vyvážení Daylight (temp 5500, tint 10), +3 EV, D5000:

Vyvážení Tungsten (temp 5500, tint 10), +3 EV, D7000:

Jednak je zajímavé, že D5000 má tady barvy trochu jinak, než D7000, ale to je zase jiné věc. Je ale vidět, že "modrý hnus" zmizel i u D5000 a naopak přešel spíš do červené, o D7000 nemá šum žádnou dominantní barevnou složku (když se podíváte na RGB hodnoty).
Co si z toho vzít za ponaučení:
1) "modrý hnus" je opravdu barevný šum vzniklý zesílením modré složky šumu při vyvážení na nízkou teplotu
2) Senzor v D7000 není k "modrému hnusu" náchylnější, než předchozí (D90 / D5000) senzor, naopak, přes větší rozlišení ho dělá méně, cca o 1 EV.
3) To, že u D90 není na JPG fotografiích tolik pozorován je dáno způsobem vyvolání JPG ve foťáku, který má ale i svá negativa (popelavé stíny).