K těm seťákům: Výroba těchto objektivů není až tak přesná, jako výroba profi skel a proto jsou seťáky (s trochou nadsázky) co kus to originál. Některé jsou dobré (měl jsem seťák Canonu se skvělou kresbou), některé špatné. Úplně ale rostu, když některý recenzent naměří u nikonu o 10 % lepší kresebnost a pak fundovaně konstatuje že nikon je lepší. Ano, asi lepší bude, když se to píše ve více recenzích, ale odchylka mezi canonem a nikonem je menší, než může být mezi dvěma canony/ dvěma nikony.
Nikon D60 uvnitř má kovovou kostru z jednoho plechu. Téměř stejnou má i Canon 1000D. Napřed jsem tyto plasťáky oba zavrhoval, ale když jsem měl možnost je oba porovnat, překvapilo mě, že i plastový fotoaparát může být dobře zpracován. A to platí i pro Canon i pro Nikon. Canon má výhodu v tom, že nemusíš řešit motorek AF v těle/objektivu (to se hodí, když si budeš hrát s hloubkou ostrosti a budeš chtít "ochutnat" objektiv 50 mm F1,8 a jiná levná pevná ohniska se skvělou světelností a kresebností). Nikon má dle recenzí lepší setový objektiv. Mrkni se ještě na
http://www.dpreview.com a najdi si srovnání šumu Canonu a nikonu. Netuším teď, který z těchto foťáků má šum nižší (oba jsou na tom velmi dobře), ale spíše než na množství se zaměř na "charakter" šumu. Jestli je více barevný, jaký má tvar, jestli spíše připomíná zrnitost filmu, nebo jestli tvoří škaredé rozplizlé barevné fleky (jako u Sony) atp.
K množství šumu: Nejnižší šum při vysokých citlivostech může někdy poukazovat na příliš agresivní redukci šumu
