od Dolgor 28. 11. 2023 20:44
Amazon má komplikované potvrzování plateb, které se jen tak nevidí a rozhodně není intuitivní. Vůbec k tomu nepřispívá, že při přepnutí do ČJ se mnou napřeskáčku komunikuje česky a německy. Ve standardním eshopu dostanu na konci objednávky přehled, jeho odsouhlasením jsem přesměrován na zvolenou platební bránu a po zaplacení zpět na stránku eshopu. Ne tak Amazon. Naposledy po mně chtěl ověřit už během finalizace objednávky kartu použitou při posledním nákupu (takže jsem získal dojem, že už jen potvrdím platbu v aplikaci), na konci procesu jsem objednávku potvrdil a čekal na signál bankovní aplikace pro potvrzení. Ale ouha, nic se nedělo. Asi po hodině přišel graficky naprosto šílený e-mail v němčině. Když jsem ho rozluštil a našel správný odkaz (z několika) pro potvrzení platby, byl jsem přesměrován zpět do obchodu, na stránku se směsí českých a německých slov. Zíral jsem na ni a přemýšlel, co po mně chtějí. Znovu ověřit kartu? Teprve, když jsem zíral dvě minuty, roloval nahoru a dolů, obnovil stránku (a ona se fakt měnila), došlo mi, že to malé barevné políčko s německým textem v rohu asi mám zmáčknout. Tedy jsem to provedl a konečně se dostal k platbě. Směs jazyků, hrozný proces, hrozná nepřehledná grafika, nefunkční přesměrování. Asi když to člověk absolvuje víckrát v krátkém rozestupu, pochopí. ...Amazon má taky velmi neprůhledný doručovací systém. Některé objednávky poslané přes UPS mi vůbec nedošly (například fyzický kupon na LR+PS) a musel jsem reklamovat, u jiných mě shop bombardoval e-maily, že adresa neexistuje (v průběhu objednávky schválená), takže jsem zadával do systému jinou, aby mi pak objednávka přišla na původní prostřednictvím České pošty.