Jak na festivaly

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod opa.key 1. 3. 2013 17:33

Zdravím, mám D3100 k tomu seťák 18-55 a Sigmu 70-300 4-5,6. V létě se chystám objet nějaký festivaly i mimo ČR a chci si to zdokumentovat. Potřeboval bych radu jakej objektiv dokoupit, nemám moc velkej rozpočet :) A taky jestli by byly nějaký rady jak fotit na festivalu.
opa.key
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Flor.cz 1. 3. 2013 18:49

Na focení festivalu potřebuješ především fotopass, bez toho si do areálu festivalu zrcadlovku vzít nemůžeš. Aspoň pro Rock for People tohle platí. A i kdyby si ji nějak propašoval, tak z davu lidí toho stejně moc nevyfotíš.
✔️ Galerie pro fotografy zdarma:.. http://_Story_Show_Gallery_.flor.cz
Flor.cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 1. 3. 2013 18:54

Kdepak, z davu budou fotky s nej atmoškou :)
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod opa.key 1. 3. 2013 19:51

JJ chci fotit i s davem a nejen stage, ale i okolní dění... Hlavně co chci fotit je Open Air ve Švýcarsku, kde je povoleno mít zrcadlo s sebou
opa.key
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ziki 1. 3. 2013 21:23

Záleží co chceš fotit, jestli kapely, atmosféru nebo kamarády. Jestli kapely a rovnou ze stejdže, tak kromě fototechniky budeš opravdu potřebovat nějakou akreditaci nebo fotopass :-D . Focení z davu má opravdu své kouzlo, ale nesmí se zapomenout i na ohleduplnost k ostatním okolo. Není nic příjemného, když se před vámi plete fotograf neustále měnící stanoviště nebo vám skoro až pod nos trká svůj teleobjektiv :-D . Osobně mám docela averzi k těm akreditovaným fotografů fotící rovnou ze stejdže, nejlépe mezi publikem a kapelou a když se takovývh fotografů sejde několik. Zaplatil jsem si abych viděl kapelu a ne zadek nějakého fotografa >:-( .
Co se týče objektivů, tak asi každý doporučí co největší světelnost, ale má to i své úskalí v malé hloubce ostrosti, pokud stojíte blízko pódia a členové kapely různě daleko. A taky jsem zjistil, že v davu lidí vyměňovat objektivy nemusí být občas snadné, tak bych doporučil nějaký univerzál třeba 18-200 od Tamronu.
"Chytrý napadne špatný názor, hloupý jeho autora."
ziki
Návštěvník

Odeslat příspěvekod opa.key 1. 3. 2013 22:59

Ne z davu nechci fotit a ani se akreditovat, spíš budu stát někde bokem abych nepřekážel :) O něčem s velkým rozsahem jsem přemejšlel... přece jenom na festivalu měnit objektivy když chci fotit kapelu a potom nějaký stanky a atmosféru a pořád přehazovat, nebude moc pohodlný... 18-200 s dobrou světelností bude dost drahej... Nestačil by nějakej 18-70 2,8? Když si stoupnu někde poblíž...
opa.key
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod T-Lama 2. 3. 2013 02:10

Osobně bych řekl, že nejlepší místo je v první řadě u hrazení asi tak v třetině šířky podia.
Z víc jak druhý řady to obvykle nemá smysl, protože ve chvíli, kdy interpreti vylezou na pódium, řady před Tebou zvednou své nařachané...mobilní telefony :-! . Co se týče objektivu, záleží na konkrétních podmínkách - za dne klidně tím co máš, na večerní koncerty radši něco s lepší světelností a šikovným dosahem - 18-70 by rozsahem byla fajn, nevím však jak je na tom opticky. Používám objektiv obdobného rozsahu jako univerzál na širší záběry a větší celky, pro detaily a portréty tele.. na druhém těle ;-)

ziki: Zadek fotografa je normálka, nejlepší jsou ti, co si stoupnou před pódium a půl hodiny si prohlíží snímky a je jim úplně jedno, jestli někdo kolem nich fotí nebo ne, takže můžeš fotit členy kapely tak od pasu nahoru, abys tam takovýho joudu neměl.
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod opa.key 2. 3. 2013 10:19

No něco světelnějšího bych chtěl pořídit... Jinak asi fotit na prioritu času že?

Mě před 2 lety na takovým menším festivalu docela štval jeden fotograf co se prorval mezi nás asi do 5. řady, roztáhnul stativ, na foťáku nějakej 100-400 objektiv a neuvěřitelně se tam pletl, když jsem mu občas kouknul na display co vyfotil tak tam měl pořád tak půlku hlavy jen :)
opa.key
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod T-Lama 2. 3. 2013 11:03

Stativ do davu fakt ne ;-)
Na United Islands jsem viděl maníka s monopodem podepírajícím nějakou přerostlou 70-200, nicméně stál na kraji a ne uprostřed davu. Jinak to spíš překáží, než pomáhá a ochranka shovívavá k fotoaparátům nemusí stejně kladně přijmout teleskopickou tyč.
Osobně to střílím na manuál, pokud nejsou nějaké extra výkyvy v osvětlení ve stylu "aby si užili i fanoušci s epilepsií"..
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod obrbaz 13. 3. 2013 13:23

Na pár koncertech jsem již fotil s akreditací. Je takové nepsané pravidlo, že se fotí během prvních třech písniček, často na to samotný manager kapely upozorní. Tím se eliminuje situakce kdy se celej koncert díváte na záda fotografa. Nadruhou stranu musím mít co nejlepší výsledek, takže pokud během této doby někomu zavazím tak to musí chvilku vydržet (ať se snažíte sebevíc vždy někomu stoupnete do výhledu). Určitě to chce 2 skla. Jedno krátké 17-50 f2,8 a jedno delší 70-200 f2,8 ideálně se stabilizací. Jedno širolozoomové sklo je kompromis při kterém bude scházet světelnost.
obrbaz
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků