Focení psů v pohybu

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Lucy_m 14. 1. 2012 23:13

Chtěla bych poprosit o radu co se týká focení zvířat, převážně psů. Pročítala jsem si témata a vím že se tady pohyb řešil často, chtěla bych ale poradit jak fotit s konkrétním modelem a objektivem. Jsem začátečník, mám Canon EOS 550D, objektivy EF-S 18-55 IS a EF-S 55-250. Mám foťák pár měsíců, ze začátku jsem pohyb fotila na režim sport, ale teď bych chtěla zkusit něco víc. Zatím mně to bohužel moc nejde. Fotím tedy v režimu Tv - z ostřících režimů používám AI SERVO nebo AI FOCUS, aby nebyly snímky moc tmavé tak zvýším ISO většinou na max. 800, možná ještě 1600, ale ani to už není asi dobré - víc jít nechci protože pak už je na snímcích moc šumu. Aby ale snímky nebyly moc tmavé tak můžu nastavit max. rychlost závěrky kolem 1/1250. Potom ale snímky nejsou úplně ostré, nejsou to sice úplně mazanice, ale taky nic moc fotky. Doufám že jsem situaci popsala srozumitelně. Zajímá mě co dělám špatně? A potom taky který objektiv, z těch dvou, mám na toto focení radši používat? Mám černého psa a když není venku dobré světlo tak je to focení docela náročné. Moc děkuji za jakékoliv rady.
Lucy_m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod I.Indigo 14. 1. 2012 23:24

Fotil bych na poloautomatický režim s prioritou času. Při focení pohybujících se věcí je třeba kratší čas, než převrácená hodnota ohniska (např. na 200mm ohnisko 1/400 sekundy). Podle podmínek to bude chtít obšas větší ISO.

Zaostřoval bych na středový bod, který je nejcitlivější.
I.Indigo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod player 15. 1. 2012 00:52