Väčšie fotografie pomocou skeneru?

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod oniiicek 16. 8. 2009 11:02

Dobrý deň

Chcel by som sa poradiť, či by som získal krajšiu fotografiu z 2 MPX fotoaparátu keby som naskenoval vo väčšom rozlíšení vyvolanú fotografiu 15x10...Ide mi o to že tento fotoapárát aj keď je už starý mi veľmi vyhovuje a robí (pre mňa) krásne fotografie a pokým funguje nechcem nový. Mám z neho vyvolaných množstvo fotografii o formáte 15x10 v slušnej kvalite. Lenže ked už chcem vyvolať napr. niečo na A4 tak tam už vidno malé kocky na ostrých hranách...Vyvolať si chcem len zopár väčších kúskov (pre moju osobnú potrebu) a preto či by som niečo naksenovaním na väčšie rozlíšenie a následným vyvolaním získal lepšie fotografie než vyvolaním z pôvodného 2MPX súboru... Za každú odpoved ďakujem

Ondrej
oniiicek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kromec 16. 8. 2009 12:03

Kde nic neni tam ani smrt nebere. Skenerem si urcite nepomuzes, spis jeste pohorsis.

To radsi zkus naky programy, napr:
http://www.focusmagic.cz/exampleincreaseresolution.htm
Existuje jich cela rada.

Pripadne to leze prvest i ve Photoshopu, v Gimpu apod... Ale doporucuji zvyseni rozliseni(resampling) delat v nekolika krocich mezi kterymi doostruj. Nemuzes cekat zazraky ,ale trosku si pomuzes.

Tez pocitej stim ze cim vetsi vytiknuta fotka tim se na ni divas z vetsi dalky takze se vetsinou neostrosti ani nevsimnes.
CPU Zilog Z80 A/3,5 MHz, RAM 48 KB, ROM 16KB, grafika 256x192 bodů v 15-ti barvách,magnetofon ;) :)
kromec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod iggi 16. 8. 2009 12:25

ved naco ti je viac ako 2mpix?
iggi
Návštěvník

Odeslat příspěvekod oniiicek 16. 8. 2009 12:35