Mám fotit ve formátu 16:9

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod PavelB1 3. 10. 2008 16:02

Zdravím, jsem naprostý amatér který fotografuje rodinné akce a občas pro radost. Koupil jsem si nedávno kompakt Canon PowerShot A720 IS který "fotí" v poměru stran 16:9, 4:3. Mám doma širokoúhlou TV a monitor 16:9. Když fotím v poměru 4:3 a následně si přehraji fotky na TV nebo LCD, fotky vypadají hrozně nepřirozeně, naopak když fotím v poměru 16:9 a shlédnu je na TV je to paráda. Chtěl bych se zeptat jestli to není tak trochu "prasárna" pořizovat fotky ve formátu 16:9? Digitální zrcadlovky mají vesměs poměr stran 3:2 což působí na širokoúhlém zobrazovači mnohem přirozeněji.
Lidstvo jde stále vpřed, ale člověk zůstává pořád stejný. Johann Wolfgang Goethe.
PavelB1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 3. 10. 2008 16:12

Jak nepřirozeně? Jsou přece pořád 4:3. To by jsi mohl říct,že prasárna je 4:3,když to potom musím změnit na 3:2 kvůli labu
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Duroslav 3. 10. 2008 16:35

Čo konkrétne je neprirodzené? Čierne okraje, alebo to, že to ten TV z formátu 4:3 roztiahne na 16:9 ?
Duroslav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PavelB1 3. 10. 2008 16:50

Duroslav píše:Čo konkrétne je neprirodzené? Čierne okraje, alebo to, že to ten TV z formátu 4:3 roztiahne na 16:9 ?

Já nevím co je nepřirozené, jen mi šlo o to, že 99% lidí co má kompakt fotí ve formátu 4:3 :-D
Lidstvo jde stále vpřed, ale člověk zůstává pořád stejný. Johann Wolfgang Goethe.
PavelB1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vanDave 3. 10. 2008 16:55

Pokud by fotili 16:9 a pak chtěli udělat ořez na 3:2 kvůli vyvolání, tam by museli udělat ořez po stranách, což se moc nehodí - hlavně u fotek v interiéru, krajinky atd, kde je potřeba co nejširší ohnisko.
Není na té tvé TV/DVD přehrávači možnost zoomovat obraz?