lepsi svetelny senzor

Jak fungují digitály, principy optiky, nové trendy

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Crazy Ivan 14. 7. 2009 11:35

Sry, na titulni strane digi nejak trideni do kategorie neni :)
R09 - Zkáza megapixelů
Crazy Ivan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 7. 8. 2009 07:40

Tak .. a mame to tu. Sony uz implementovalo back-illuminated CMOS aj do kompaktov DSC-WX1 & TX1.

Tvrdia, ze su 2x citlivejsie v horsich podmienkach ako tradicne senzory, alebo ze ziskali 8db lepsi pomer signal-sum (6db zlepsenie signalu, 2db zlepsenie sumu) .. to predpokladam v porovnani so Sony HX1 (co ma tiez CMOS .. a zvlada vyssie ISO celkom dobre).
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 9. 8. 2009 15:07

tak ma napadlo:
CMOS senzor ma nevyhodu oproti CCD v tom, ze ma mensiu plochu senzorov (lebo plochu im zabera plocha tranzistorov a A/D prevodnikov). No v tomto pripade su tranzistory a obvody pod senzormi (aspon tak to chapem), takze sa tym nevyhoda CMOS vlastne vytraca...

ci ma vari CCD oproti tomuto CMOS senzoru este daku vyhodu?
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janfran 9. 8. 2009 15:30

Podle prvních fotek je ten senzor malý zázrak: http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=32622973

Šum se zdá být minimálně srovnatelný např. s LX3 nebo F200EXR, ale při poloviční ploše snímače...Tak doufám, že Sony vyvine i verzi s delší úhlopříčkou, a že své snímače bude dodávat i dalším značkám, ať je na trhu co největší výběr.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 9. 8. 2009 15:53

Taky se mi to líbí. Chytré věci se mi líbí vždycky. Teď dát tuhle technologii do rukou firmám, které umějí zpracovávat digitální šum líp, než Sony - a mohly by z toho být foťáčky jedna báseň.

Říkám mohly a moc tomu nevěřím. Protože to, co z toho vznikne, bude 20 megapixelů na 1/2,33" čipu. :-/

Ganec: Někdy před rokem nebo dvěma jsem četl, že vývoj CCD se dostává na konec technologických možností a že se firmy proto obracejí zpátky k CMOS, který dříve v malých kompaktících opustily jako neperspektivní - a že se brzo dočkáme kompaktů s CMOS čipy špičkové úrovně. No, vida, už to začíná.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 9. 8. 2009 16:32

> Teď dát tuhle technologii do rukou firmám, které umějí zpracovávat digitální šum líp, než Sony

Ktore firmy dnes odsumuju lepsie ako Sony?
Ved si staci pozriet "Comparisons with G10, LX3, F200EXR and FX37" z toho threadu => je jasne ze ine firmy sa na Sony v tmavych partiach nechytaju (tu je pre porovnanie zaber z HX1) .
- Fuji vyzera znesitelne (aj ked namiesto ciernej je siva) len na SN mode .. no vraj F70EXR sa zlepsilo...
- Panasonic v LX3 odsumuje ako Fuji v F50fd .. malovky .. som zvedavy na nove kompakty s Venus V co vylepsili...
- u Canonu stale vidno podobne farebne flaky

Sony zatial "meska" u zrkadloviek .. napr. tam maju len 12 bit prevodnik .. podla zaberov z A330 a A380 stale tam vidno RGB sum .. kdezto u mojej H20 je uz 14-bitovy.

A ze Sony spravilo 10M, ked su na trhu 12M na takom isto velkom chipe .. dufam ze megapixelizacia sa uz zastavila.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 9. 8. 2009 18:29

Ganec: Porovnáváš nový HX1 s loňskou technikou. Dnes je špičkou v odšumu Panasonic - od enginu Venus HD - a dost dobře to umí i Canon a snad i Olympus. Sony vyrobilo dobré čipy, ale odšumovat neumí, najdi si libovolnou recenzi něčeho od Sony a mrkni na ISO 800 nebo 1600. Velké slité barevné fleky nejsou zrovna inteligentní výsledek. Pokud se to Sony naučí (nebo to už začíná umět), budu jenom rád.

Megapixelizace - obávám se, že jakmile bude možné se stejným výsledným šumem zdvojnásobit hustotu čipu, všechny firmy bez výjimky to ihned udělají.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod janfran 9. 8. 2009 19:04

Nový způsob odšumu u Sony (použitý např. u HX1 nebo H20, a jak se zdá taky u WX1) dává na vysokých citlivostech celkem dobré výsledky. Dokáže si totiž poradit s barevnými fleky ve stínech, které jsou vidět v jakémkoli měřítku, zatímco šum a žehlení nemusí na nejmenších formátech tolik vadit. Bohužel na nízkých citlivostech naopak vytváří dost nepřirozený "digitální efekt", jakési přeostřené kostičky, viz např. recenze HX1 na DPReview. U Panasonicu je to naopak- aspoň mě se jejich odšum na nižších citlivostech líbí, ale na vysokých zápasí (stejně jako většina jiných značek) se zmíněnými fleky ve stínech.
Ale jinak sdílím obavy o další vývoj- zatím vždy obětovali výrobci většinu technického pokroku na vylepšování marketingových čísel a nevím, proč by zrovna teď měli přestat. Jestli přijdou 20x kapesní UZ se světelností 5,6-8, tak je výhoda lepšího čipu v háji, i kdyby tam těch 20mpix náhodou nenacpali. Jestli se ale každý rok objeví aspoň pár přístrojů, které budou zaměřeny hlavně na kvalitu, tak už je mi jedno, že dalších 80 bude mizerných.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 9. 8. 2009 19:21

> Porovnáváš nový HX1 s loňskou technikou
Sice minulorocne (aj ked Fuji je z februara) .. no lepsie doteraz nevydali.
Mozno nove Panasonicy (z minuleho mesiaca) budu o cosi lepsie ako tie predtym, no neverim ze az o tolko .. ani rozdiel medzi G1 a GH1 nie je az taky priepastny.

Starsie Sony este nevedeli az tak dobre odsumovat .. staci si pozriet Sony H10 (z januara 2008), no Sony H20 (feb 2009) alebo W290 je so spracovanim sumu uplne inde...

Nove Sony kompakty s CCD senzorom su na tom lepsie ako HX1 (ich "prvy" CMOS), ktory ma len 12 bit DA prevodnik a sumi uz na zakladnej citlivosti (min ISO 125) .. viditelne najma na zaberoch oblohy (podobny sum tam vidno aj u inych vyrobcov)

janfran: tiez nie som poteseny s novych Nikonov, konciacich svetelnostou 6.6
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 9. 8. 2009 19:50

Je mi líto, ale výsledek ze Sony W290 se mi nelíbí. Asi máme rozdílný vkus... Ale to snad nevadí?
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 9. 8. 2009 20:51

Ani mne sa nepaci z recenzie jeho "Rozlišení a kresba" na dlhom ohnisku, tam uz sum vidno (zeby bolo pouzite vyssie ISO?) no na kratkom ho nebadat.

No W290 uz ma 12MP, zatial co H20 ma este 10MP.

A tu je napriklad porovnanie W290 nocnej sceny s Canonom SX200 a Pan. TZ7 na ISO 1600:
ObrázekObrázekObrázek
neviem preco je ten zaber zo Sony zmenseny, no aj tak z tychto 3 mi pripada najlepsi
(aj ked ma full zaber mozno najviac sumu, ten mi vsak vobec neprekaza na rozdiel od inych)
ale hlavne tma naokolo je cierna, nie fialova
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 9. 8. 2009 21:06

mne sa najviac paci posledna - dalo by sa s nou najlepsie pracovat. Ta v strede je zrejme fotena cez mliecne sklo,..LOL :)) Prva je mala, no nevyzera zle;)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 9. 8. 2009 22:40

kliknutim na maly obrazok sa da pozriet cely zaber

na tom poslednom su (okrem ineho WB, RGB sumu a prehnanych farieb) bohuzial "cerviky" ci ako to nazvat (fazulky?), ktorych sa uz neda zbavit...
druha je akoby az zle zaostrena a niekde svetlejsia ako by stacilo
prva po zmenseni vyzera zasumene, no akoby ani nebola z digitalu (za co ma u mna velke plus)

mozno posledna vyzera ze ma najviac detailov (aj ked .. ako kde), no ten digitalny sum (a flaky) mi tam najviac prekaza a nedokazal by som ho ani odstranit
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pety 10. 8. 2009 05:24

Dám k porovnání něco jiného:

http://www.trustedreviews.com/digital-c ... MC-FZ38/p5
http://www.trustedreviews.com/digital-c ... SC-W290/p5

W290 šumí nadměrně už od základní citlivosti. Když se vám to líbí a říkáte tomu kvalitní zpracování šumu, to se asi těžko dohodneme...
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ganec 10. 8. 2009 11:23

Aj 5DmkII sumi na zakladnej citlivosti (v tienoch a mimo focusu).

No ale ten vysek zo zaberu na zakladnej citlivosti sa mi tiez moc nepaci.
Ale nie je to moc fer porovnanie:
- zaber zo Sony nie je uplne zo zaostreneho miesta (alebo zeby bol objektiv taky zly?)
- Sony ma standardne zapnute DRO, takze tmavsie partie zosvetluje (cim sa sum zosilni)
Ani scena nie je ta ista:
- podla tienov je jasne ze osvetelnie v pozadi je ine
-> u Sony je vacsi rozsah kontrastov (teda vacsie problemy: prepaly a farby sa tym utlmia)
- zaber Panasonicu je z ineho uhlu - menej tienov v zabere
- a je aj svetlejsi

Inak tie artefakty z preostrenia (ako vidno na zaberu z Panasonicu) vidno takmer na vsetkych sucasnych zaberoch z kompaktov :-(
Sony to v novych modeloch dako vyhladzuje: na zabere neba ich nevidno (len u HX1), no na zabere pleti ludi to mozno posobi akobu az "retusovane" (mam taky pocit z mojej H20).
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků