Vždycky když vidím tuhle možnou vizi GFX (už jsem viděl dříve) mne děsně pobaví, jak se evidentně ve Fuji v jejich retrotýmu dohadovali, zda raději okopírují Pentax MZ anebo radši Olympus OM
Nakonec teda vyhrál Pentax...
Myslím vážně, první GFX a stejně tak řada X-T je naprosto přesný Pentax MZ. Kruhové voliče nahoře měl v době kinofilmu leckdo (výjimkou byl právě Olympus s tím kruhem kolem objektivu), ale Pentax jako jediný to po zavedení KA bajonetu s více kontakty právě doplnil o tu A polohu i na kroužku clony a tím i volbu všech PASM režimu jen tím, zda je A na objektivu, točítku nahoře či na obou (nebo pro M žádném).
Zpět k digi MFT - ta 907X (teda přesněji 907X minitělo plus digiback CFVII 50C) je opravdu dost unikát v přesně tomto provedení dávající smysl jen u Hasselbladu. On je to totiž primárně digiback ve velikosti běžné výměnné kazety na svitkový film, kterou jde opravdu nasadit i na klasický starý filmový Hasselblad, třeba 501CM, ovšem přidali k tomu mrňavé (jen 200g) tělo, které je "mezikusem" mezi digibackem a novými X skly, což je doplněno o až geniální design s LCD polohovatelným do stylu světlíku.
Ono to má naprosto dokonalý smysl, ale souhlasím, že asi právě jen u Hasselbladu, kde to perfektně zapadá hned do řady věcí najednou - back k C řadě, celek designově skvěle sedící k širokoúhlým SWC (ty byly takto krátké bez zrcadla už na film), ale přitom v kombinaci s X skly je to nejmenší středoformát vůbec a pro focení v ateliéru či třeba na krajinu je to plně funkční a v podstatě i praktické řešení, není to jen "exhibice".
Za mne bych tomu asi dal cenu za nejoriginálnější popasování se s podobným retro konceptem, ale popravdě tohle asi opravdu mohl udělat jen Hasselblad (Leicu nepočítám, M řada není "retro koncept", to je prostě doopravdy původní dálkoměr, do kterého místo filmu dali snímač
).