Re: "More than Full Frame ... "

Tady bych se trochu hádal - fotit s přístroji, jako M645, Pentax 645 či třeba (to mám pořád doma) Zenza Bronica ETR se samozřejmě dá i z ruky (i s digibackem). Chce to trochu jiné držení, samozřejmě se zkrátí nejdelší udržitelný čas a tak, ale popisovat to jako "stativ a MLU téměř nezbytné" bych si dovolil označit až za kravinu, to už nelze brát jen jako nadsázku.
Filmů jsem podobnými těly prohnal mraky (včetně věcí jako Velvia, kde jsme v reálném rozlišení na podobné úrovni minimálně jako u 50mpix digi) a opravdu to není problém. Digiback (také 40mpix, nejspíš zas ta Dalsa jako v 645D) jsem si také krátce zkusil a moc rozdíl to nebyl. Joooo, udržet bez rozklepání sovětský Kijev 88 byl jiný level, ale to bych si už dovolil zanedbat.
On zrovna Pentax 645 už v době filmu byl docela posun v tom, že najednou měl fotograf pocit až nečekaně hodně blízký kinofilmu - lehčí, vyšší automatika, lepší zatlumení zrcadla a tak, pozdější Mamiye (PhaseOne z nich vychází) šly stejným směrem. Za mne fakt pohodové focení, holt mu asi leckdo odvykl
Dnešní MILC těla samozřejmě komfort dále zvedají, o tom není diskuse, ale zase ne že by to nešlo jinak...
Filmů jsem podobnými těly prohnal mraky (včetně věcí jako Velvia, kde jsme v reálném rozlišení na podobné úrovni minimálně jako u 50mpix digi) a opravdu to není problém. Digiback (také 40mpix, nejspíš zas ta Dalsa jako v 645D) jsem si také krátce zkusil a moc rozdíl to nebyl. Joooo, udržet bez rozklepání sovětský Kijev 88 byl jiný level, ale to bych si už dovolil zanedbat.
On zrovna Pentax 645 už v době filmu byl docela posun v tom, že najednou měl fotograf pocit až nečekaně hodně blízký kinofilmu - lehčí, vyšší automatika, lepší zatlumení zrcadla a tak, pozdější Mamiye (PhaseOne z nich vychází) šly stejným směrem. Za mne fakt pohodové focení, holt mu asi leckdo odvykl

Dnešní MILC těla samozřejmě komfort dále zvedají, o tom není diskuse, ale zase ne že by to nešlo jinak...